Een onverwachte aanwinst: Omega Seamaster Titanium Tantalum

Goedemiddag op deze regenachtige zondagmiddag!

Zoals ik gisteren tegen @Phoenix.bas zei, heb ik vandaag de tijd genomen om een NA topic te schrijven. Ik zal het (relatief) kort houden om ook de aandacht vast te houden van de forumleden met een iets kortere aandachtsboog. :face_with_hand_over_mouth:

Het begon allemaal gisterenochtend, toen ik een berichtje kreeg van @WatchWalker. Hij gaf aan dat hij interesse had in de SBGW255 van Grand Seiko. Hij droeg zijn Omega Seamaster Titanium Tantalum aan als ruilobject. Om eerlijk te zijn had ik dit model nog nooit gezien en mijn interesse was gewekt. Echter kon ik op basis van de foto’s nog geen conclusies trekken voor mezelf. Dus ik stelde voor om af te spreken om vrijblijvend de horloges te passen. Het leek mij leuk om ook mijn andere horloges mee te nemen om te laten zien en met in het achterhoofd de gedachte om die wellicht in te ruilen, mocht de Omega mij bevallen.

Zo gezegd, zo gedaan en dezelfde dag nog aan het einde van de middag in het mooie Leiden afgesproken bij een gezellig koffietentje. Fun fact: ik selecteerde dit tentje op basis van de reviews op Google en de locatie. Bij aankomst bleek het precies de zaak te zijn waar ik ruim acht jaar geleden koffie heb gedronken na een open dag op de Hogeschool Leiden! Normaal kom ik niet of zelden in Leiden, dus ik vond dat een frappant toeval. :smile:

Onder het genot van een stukje taart en kopjes koffie in meervoud liet ik @WatchWalker eerst de groene Grand Seiko SBGW255 zien. Voor hem liefde op het eerste gezicht, dus na een aantal foto’s in het zonnetje gemaakt te hebben, ging de doos weer van tafel (klein tafeltje) en kwam de doos van de Seamaster in het midden van de tafel te liggen. Een doos die overigens ongeveer de grootte heeft van een gemiddelde schoenendoos! In de doos zat de Omega doos met daarin een prachtige patrijspoort. Bij het openen van het raampje kwam de Omega tevoorschijn. Heel bijzonder! Ik zou kunnen beweren dat ik niet meteen verkocht was, maar dat was eigenlijk wel het geval. Wat een ontzettend uniek en mooi horloge in het echt. De combinatie van het titanium, tantaal en Sedna roségoud maken het een bijzondere verschijning.

Die doos ging dus ook van tafel voor de volgende Grand Seiko! De SBGP007. Daarna volgden de Hamilton PSR, de Seiko King Turtle en de Bulova Moonwatch. Na dit alles bekeken te hebben begonnen de onderhandelingen. Uiteindelijk zijn we het eens geworden en gingen we beiden tevreden richting huis.

Dan nu een aantal opvallende feiten over deze Omega:

  • Geen datum. Veel beter zo.
  • De bezel is van tantaal, een overgangsmetaal dat nog iets harder is dan titanium en daarnaast zeer corrosievast is. Het variëert in kleur van blauw naar grijs en is zeer mat.
  • De bezel insert is van Sedna roségoud.
  • Tantaal komt ook terug in de band. Tussen de roségouden stukjes in zitten stukjes tantaal. Erg gaaf voor het contrast.
  • De wijzerplaat is gemaakt van grade 5 (!) titanium en de golfjes liggen op de wijzerplaat in plaats van erin, zoals bij de andere Seamaster modellen.
  • Binnen tikt het METAS gecertificeerde 8806 uurwerk, welke zichtbaar is door de zichtbodem. Het glaasje aan de achterzijde is gedecoreerd met de Hippocampus.
  • De kast en band zijn van grade 2 titanium vervaardigd, maar dus met de Sedna en tantaal accenten.

Ik sluit deze post af met een aantal foto’s:

Dank voor het lezen, kijken en een fijne zondag gewenst! :smile: :+1:

187 likes

Van harte, bijzonder horloge, enjoy :+1:

2 likes

Oef…dat is wel wat bijzonderder dan de Rolex die je van plan was vind ik. Wat een gaaf ding!

Je GS-en waren trouwens waanzinnig vond ik. Beide begerenswaardig. Maar deze Omega is bijzonder en bijzonder mooi. Gefeliciteerd.

4 likes

Gefeliciteerd met deze erg aparte uitvoering! Nog nooit gezien…

2 likes

Gefeliciteerd mooie aanwinst.

2 likes

Heel mooi horloge! Zal m voor me zelf niet zo snel kopen maar heel gaaf dat dit gemaakt wordt en belangrijker verkocht. Veel draag plezier

2 likes

Bijzonder en stoer model! Van harte met deze vrij unieke NA. :ok_hand:

2 likes

Nogmaals gefeliciteerd :fire:

Wil je nog wat foto’s plaatsen van die box? Ziet er apart uit.

2 likes

Ik euh…
Wat heb je hier allemaal voor omgeruild? :sob:

3 likes

Bijzonder ding
Gaaf!

2 likes

Prachtig. Die kleur band ook :ok_hand:

2 likes

Oeh, in mijn ogen de mooiste SeaMaster!!! :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

3 likes

Bijzonder ding, aparte materialen maar ik ben er nog niet uit of ik het mooi vind, maar dat maakt voor jou verder niks uit. Enjoy👊

4 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst een mooie en aparte niet alledaagse verschijning! :heart_eyes:

2 likes

Heel gaaf horloge! Tof

2 likes

Super mooie aanwinst Dennis :smiley::+1:
Dit is wel even Seamaster 2.0 zeg!
Heb je nu alleen nog de Willard naast deze na als ik het goed begrijp?
Iig proficiat en geniet ervan :muscle:

3 likes

Whoop whoop… BAM! Je had iets speciaals op het oog… maar deze Titanium Tantalum overtreft dat ruimschoots Dennis :smiley:

Die kleuren van dat tantaan ook… erg bijzonder. Ook ik ben benieuwd, net als @JohnWick, naar de verpakking waarin hij zat :sunglasses:

4 likes

Deze is wel heel speciaal. Erg mooi!

2 likes

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

2 likes

Horloge is schitterend!

De band, tsja, voor elk wat wils.
Denk dat deze nog mooier wordt op rubber.

3 likes