Laat je Grand Seiko zien III

Mee eens maar zou hem toch niet laten liggen :grinning: De leeuw is wel gaaf.

Dat zeker, maar het ziet er niet zo doordacht uit.

Nee, helaas niet. Dat is ook wat lastig denk ik hier in NL. Je ziet het verschil in de foto van @vierport ook wel. Al is de Citizen iets kleiner dan bv de Snowflake die eronder staat, dus ik denk dat die foto iets verder uitvergroot is.
Ik draag Citizen zeker een warm hart toe, mijn NY0040 duiker en CB0010-02E Eco Drive zijn beide geweldige horloges, zeker voor het geld.

2 likes

Geweldig! Jammer dat de secondewijzer niet het ‘dopje’ heeft… what has been seen cannot be unseen…
Toch wil m ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik vind het altijd knap als je op basis van de foto’s zo’n definitieve mening kunt hebben.

Maar dat is slechts mijn mening.

1 like

Knap he? :stuck_out_tongue:

Zonder gekheid, zoiets moet je zien voordat je een definief oordeel velt. Hoe het op de pols valt en voelt is zo belangrijk. Maar aan de andere kant zijn er zoveel goede en mooie macro-foto’s van al die horloges, daar kunnen mijn ogen zonder hulpmiddelen niet tegenop. Daar is wel het een en ander uit af te leiden. Op papier verslaat de Citizen in elk geval een GS quartz met een ‘standaard’ 9F uurwerk wel: solar, eeuwige calender, 2x zo nauwkeurig, urenwijzer apart te verstellen.

3 likes

Erg he, ik irriteerde mij daar ook mateloos aan.

:astonished:
En toen moest ie het veld ruimen?

1 like

Hij was ook te groot, dik en een heeft saaie kast en band.

Prachtig horloge, maar wilde graag een dunnere en 44GS kast.

Eensch.

Ik ben echter ook van mening dat de foto’s geweldig kunnen zijn, de afwerking nog mooier maar je weet het pas als je het horloge in je hand hebt.

Als ik de marge die ik verloren heb aan alle handelaren die hier iets van mij gekocht hebben dat ik weer ongezien had gekocht in mijn portemonnee zou hebben dan kon ik nu een dikke gouwe GS kopen. :grimacing:

4 likes

Dit vind ik dan wel weer heel gaaf, SBGH267:

10 likes

Hier huil ik nog wel eens om. Had hem gewoon moeten kopen voor €5.000…

10 likes

:joy:

Is me ook 2 keer overkomen, gelukkig niet zo kostbaar. De 3823’s die ik heb zijn erg dik en klein, had ik ook zo niet verwacht, en mijn Citizen CB0100 is met 43mm eigenlijk net te groot voor mijn pols. Leerzaam dat wel.

Daarom toch maar naar Den Haag getogen met de familie om de Snowflake eerst in het echt te zien, en dat was ook een verrassing. Alsof je van een gewone TV naar 4K gaat, wauw. Gelukkig viel die wel goed op de pols. Helaas de GMT Hi-Beat niet zo, dat weten we dan ook weer.

1 like

Ja. Wat kan je er meer van zeggen :heart_eyes:

Snap ik.

Heeft dezelfde plaat, in een andere kleur.

Echt heel mooi die wolken dials IRL. Daar kan je naar blijven kijken. :+1:

2 likes

6 likes

4 likes

Noob vraag, maar is dat de rotor???

1 like