Laat je Grand Seiko zien III

Dat is zeker mooi maar helaas niet voor mij :grimacing::sweat_smile:

Geintje :wink:

1 like

Dan maar even een foto !

16 likes

Vooruit dan: mijn dierbare verzameling witte klokken:

16 likes

Golf 3 of Corrado?

1 like

Een grijze Sedona strap van de Hodinkee shop…tikkeltje te duur voor wat je krijgt…maar deze neutrale kleur staat bij veel horloges…

Na veel om en om in de diverse GS topics begint het uur te naderen dat ik er eentje bij ga kopen. Ik ga dit blind doen, want passen, daar is het niet van gekomen.

Enerzijds is daar de SBGX319 die ik een tijd geleden al opsnorde als kandidaat. Dat ding wil niet uit m’n hoofd, en @koetsjh heeft geholpen om een aantal alternatieven die ik aandroeg af te schieten.

Maar als wild-card zou ik toch nog één horloge tegen het licht houden wat me al tijden boeit. De SBGV245. Dit is een uiterst sportief horloge, hoekig, iets dikker, maar wel 200m WR en met lume. De brushing op deze bezel, plaat en kast zijn fantastish.

Dan nog één rondje: Welke en waarom? :slight_smile:

  • SBGX319 - De bolle
  • SBGV245 - De sportieve

0 stemmers

10 likes

Dit is wel moeilijk kiezen zo. Ze zijn wel erg verschillend. Hoe wil je ze gebruiken? Ga je ermee naar je werk, een beetje op chique of naar dansles, dan de eerste. Zoek je meer een rauwdouwer, toolwatch, eentje waarmee je hutjes gaat bouwen in het bos, dan de tweede.

3 likes

Ik begrijp je vraag, maar ik “gebruik” horloges niet zozeer als dat ik ze gewoon altijd en overal draag. 'S ochtends doe ik een horloge om, en het gaat af wanneer ik een ander horloge om doe. Wat er in de tussentijd gebeurd kan variëren.

In beide gevallen is het 100 respectievelijk 200m WR. Da’s passabel voor allerlei activiteiten. Dan zijn beide banden watervast. :slight_smile:

Mijn neef vind de sportieve geweldig, mijn vrouw vind de bolle mooi.

Dat doe ik nooit, Henk. Da wittegij ook. :wink:

1 like

Eerst koffie jij!

De eerste is een krassenmagneet. Maar ik weet dat dat jou niet echt uitmaakt. Maar ook qua uitstraling zijn ze zo anders, los van hoe je ze gebruikt.
Ik heb een beetje het gevoel dat nummer twee het beste bij je past.

3 likes

Ik kies voor de sbgv 245. Een stuk interessanter om naar te kijken.
Mogelijk dan in een later stadium een sbgw231 ipv de sbgx319.

1 like

Hah, tsja, nu maak je het me ook lastig.

@vierport heeft me een tijd geleden toegestaan deze om te pols te gooien. En mijn enige showstopper was een juiste passende stalen band. Ik weet dat @amusicar wel een alternatief heeft. En volgens mij is er momenteel ook een limited in aantocht, die wél een juiste band heeft. Dat terzijde.

Als allround horloge op staal, dan zou ik deze in ieder geval naast de bolle wel zien zitten… :sweat_smile: Vooral vanwege de lume.

Wat @tompj zegt, het is wel een beetje afhankelijk wanneer je hem wil dragen.

En eigenlijk dit ook wel en beetje. :slight_smile:

EDIT: ik heb toch voor de Sbgx gestemd. Toch heel erg universeel, maar ik blijf bij het zo typisch organisch, maar toch GS. :ok_hand: :+1: en dat glas… :heart_eyes:

3 likes

Heb jij niet al een tamelijk klassieke quartz GS? Dan is de sportieve misschien wel een mooie, afwisselende optie. Vind zelf daarnaast ‘de bolle’ wat ‘plain’, de sportieve prikkelt visueel meer.

1 like

Lastige keuze lijkt, is een stalen band een pre dan de 319 maar wanneer niet zou ik voor de 245 gaan, je hebt al wat dresswatches (zo zie ik de 319 toch een beetje :sweat_smile:) dus voor mij de 245!

Succes met de keuze en hier wat real life Pictures :wink:

:muscle:t2::facepunch:t2:

(Foto’s gemaakt van @zulu zijn horloge)

11 likes

Mijn keuze is duidelijk.
319 anyday of the week.

Prachtige dresser, waar ik de ietwat lompe kastvorm van die 245 echt niet begrijp.
GS = classy & moet dat in mijn ogen ook blijven.

Als ik dan zo’n GS hierboven op een Nato’tje zie, moet ik lachen.

Overigens had ik deze willen verkopen voor de Rolex GMT… Maar ik merk dat dit horloge me lekkerder in de Collectie ligt dan dat ik dacht. Heerlijke afwisseling waar de GMT meer van ‘hetzelfde’ is.

9 likes

Ik heb voor de SBGV245 gestemd. Ik kan die kastvorm echt heel erg waarderen, kijk dit zij-profiel:

Ik denk dat het ook wel een redelijke bandenslet is terwijl ik met de kastvorm van de SBGX319 geneigd zou zijn om hem altijd op staal te houden. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik hou van banden swappen. Je hebt iig wat opties met deze:

Het oogt ook veel meer als een toolwatch. Aangezien nomos jouw dressers zijn denk ik niet dat de SBGX319 daar tegenop kan. Je hebt in het dresser gedeelte gewoon al alles dat je zou kunnen willen. Deze kastvorm daarin tegen is iets dat je niet vaak ziet en een echt toevoeging op een verzameling. Daarnaast heb jij als ik het me goed herinner een verzameling van een stuk of 20. In zo’n verzameling vind ik de SBGV245 meer tot zijn recht komen omdat hij zoveel unieker is. Ik vind hem echt gaaf.

Benieuwd voor welke je gaat :+1:

13 likes

Wel uit die tijd, ook Duits, maar geen VW. Dit is een 1994-er Audi Avant RS2. Deze mocht vandaag na 6 maand winterslaap weer eens de weg op. :heart_eyes: ondanks slechts 100 km/uur en zoveel wegwerkzaamheden.

3 likes

Ik heb op de SBGV245 gestemd. Vanwege de totaal verschillende stijlen van beide horloges moeilijk kiezen, maar voor mij heeft de flexibiliteit de doorslag gegeven. Betere WR, wat hoog op je lijstje staat, en de opties met bandjes zijn legio, zoals @scrubsaurusrex al aanhaalde. Ook de voor GS totaal andere kast vind ik gaaf. De afwerking van GS en toch wat meer een toolwatch, gaaf. Zelf had ik er liever een automaat of Spring Drive in gehad, maar dat had het ook tot een veel duurdere optie gemaakt.
Zoek je een dresser, dan is de SBGX319 oogverblindend mooi.

2 likes

De 319 omdat de foto’s van de 245 hierboven heel duidelijk aantonen dat het niet zo’n bandenswapper is, het meeste ziet er niet uit.

319 is mooi op staal en op leer, 100m waterdicht is meer dan voldoende en de kans dat je er iemand mee ziet is ongeveer 0 tenzij je bij @ElChueco delicatessen gaat shoppen.

4 likes

En daar draagt 'ie geen horloges. :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

3 likes

Wat? Kijk naar de oorspronkelijke 44GS en 45GS kasten waarmee GS naam gemaakt heeft. Dat zijn geen bolle kasten, die hebben facetten en hoeken. Kijk dan naar dit plaatje, dit is toch geen lompe kastvorm te noemen? Sierlijk niet echt inderdaad, maar dit is zeker een interpretatie van de GS vormtaal:

En wat ik speciaal vind aan de SBGV245 (en aan de SBGV247 die ik zelf heb), is dat de kast aan de zijkant vlak op de pols ligt. Hij is best plat. Dit is niet een hele elegante foto, maar ik kan even geen betere vinden die laat zien hoe weinig de achterplaat uitsteekt:

3 likes