Ik heb op de SBGV245 gestemd. Vanwege de totaal verschillende stijlen van beide horloges moeilijk kiezen, maar voor mij heeft de flexibiliteit de doorslag gegeven. Betere WR, wat hoog op je lijstje staat, en de opties met bandjes zijn legio, zoals @scrubsaurusrex al aanhaalde. Ook de voor GS totaal andere kast vind ik gaaf. De afwerking van GS en toch wat meer een toolwatch, gaaf. Zelf had ik er liever een automaat of Spring Drive in gehad, maar dat had het ook tot een veel duurdere optie gemaakt.
Zoek je een dresser, dan is de SBGX319 oogverblindend mooi.
De 319 omdat de foto’s van de 245 hierboven heel duidelijk aantonen dat het niet zo’n bandenswapper is, het meeste ziet er niet uit.
319 is mooi op staal en op leer, 100m waterdicht is meer dan voldoende en de kans dat je er iemand mee ziet is ongeveer 0 tenzij je bij @ElChueco delicatessen gaat shoppen.
En daar draagt 'ie geen horloges.
Wat? Kijk naar de oorspronkelijke 44GS en 45GS kasten waarmee GS naam gemaakt heeft. Dat zijn geen bolle kasten, die hebben facetten en hoeken. Kijk dan naar dit plaatje, dit is toch geen lompe kastvorm te noemen? Sierlijk niet echt inderdaad, maar dit is zeker een interpretatie van de GS vormtaal:

En wat ik speciaal vind aan de SBGV245 (en aan de SBGV247 die ik zelf heb), is dat de kast aan de zijkant vlak op de pols ligt. Hij is best plat. Dit is niet een hele elegante foto, maar ik kan even geen betere vinden die laat zien hoe weinig de achterplaat uitsteekt:

En ook een dikkere optie, want je zou het misschien niet zeggen, maar de SBGV243/5/7 serie is slechts 11,8mm dik. Dat zou je met de chunky looks niet zeggen. Als er een automaat of spring drive in gezeten had, had je er gerust 1-2mm bij op kunnen tellen.
So, dat is ook een goede keus.
Lekker zo’n 5 cilinder laten roffelen na al die maanden is altijd
Ik zeg niet Bol, ik zeg lomp.
Ik vind dat een GS sierlijk moet zijn.
Dat het een interpretatie is van GS vormtaal boeit mij dan ook weinig. Ik kijk naar wat ik van een merk vind.
Voor mij is gs:
Sierlijk
No lume
geen datum
Geen Power reserve metertje in het zicht
Dunne Quartz kast
Let op, dat is mijn persoonlijke interpretatie wat ik van het merk vind.
Daarom maak ik dus ook een andere keuze dan een ander.
Voor een sport/tool pak ik wel een Tudor ofzo. Betere banden, dikke duikers etc etc.
Op een duiker / tool hoef ik geen Zaratsu met lume combo.
Je kan geen foute keuze maken met deze twee bijzonder fraaie horloges. Mijn voorkeur is de SGBX319, vanwege de stijlvolle en eenvoudige looks. En kan goed op staal en leer.
Sportief, je hebt al een GS dresser, die bolle komt later wel
Als flamboyante, sportieve en bovenal suave playboy kan ik er maar een aanbevelen. Want zeg nou zelf…
Dat is waar inderdaad. Viel me bij het passen van de Snowflake ook op. Van Willigen had ook nog een Hi-Beat GMT liggen (SBGJ201) die ik gepast heb. Prachtig, maar naar verhouding lag hij nogal dik op de pols, ook vergeleken met de Snowflake. Een HAQ is qua uurwerk ook een leuke aanvulling in de collectie.
Dank je! Die roffel maakt veel goed. Hij kan alles, van rondtuffen van 1500 rpm tot brullen naar de 7k redline .
Hoe makkelijk krast die bezel? Want met het bolle saffier lijkt die mij geschikter voor mijn neiging bezels te slopen. Dank trouwens, iedereen, voor het meedenken.
Weet ik niet, heb deze alleen omgehad om te kijken of het iets voor mij was
Maar heb er niet voor gekozen want geen stalen band…
Pfffff wat doe jij allemaal met een horloge
Tot op heden geen bijzonderheden als krassen of butsen voor de bolle. Nu ga ik er niet mee op survival, maar voor een gewoon dagdagelijks kantoor bestaan zonder echt op te letten, gaat het prima.
De bezel van de 245 is brushed langs het glas, dus daar vallen krassen minder op.