Laat je Grand Seiko zien III

Dankjewel :grinning:

Ik zou een spiegel kopen :joy::joy::joy:

1 like

Overigens, wat een beetje zon doet…

11 likes

Ik kijk wel weer een keer in de spiegel als ik een keuze heb gemaakt…

1 like

Dat valt nog mee. Maar wel onbegrijpelijk dat je daar schijnbaar twee waanzinnige GS-en voor laat gaan …

6 likes

Zo’n praatgroep hebben we toch hier. Vertel het maar, jongen.

Mooi!!

1 like

Geen paniek, de oplossing was betrekkelijk eenvoudig…

4 likes

Inderdaad, prachtig duo. Maar de detaillering/scherpte van de wijzers en de plaat van de GS springt er wel uit naast de DJ…

3 likes

Kon je niet ff een jaartje genieten van die prachtige SBGP007? Ben al door mijn 2020 budget heen… :cry:

1 like

25 likes

Vandaag een Seiko QT 3803-7110 uit mijn geboortejaar (1974) binnengekregen. Wanneer ik hem naast mijn Grand Seiko leg, zie ik veel overeenkomsten. Beiden een schitterende blauwe dial, mooi afgewerkte indices en een kwalitatief Quartz uurwerk.

13 likes

Als ik de 005 niet zou hebben zou deze instapper mij keuze zijn.

Bjoetie!!

3 likes

Super foto. :ok_hand:

1 like

Thx. Leuk een beetje pielen als complete noob fotograaf…je ontdekt zoveel!

De originele jpg uit de camera in Paint.net ge-cropped en opgeslagen als png. Meer niet. Ik moet nog veel dichter op het onderwerp kunnen komen met de macro lens…enfin, stap voor stap. :smiley:

@El_penumbra ongelofelijk eigenlijk heh…als het instapmodel. :ok_hand:

2 likes

Lekker bezig met de foto’s!

Tip/suggestie: zet je diafragma kleiner, dan krijg je meer scherptediepte, als je dat mooi vind tenminste

Groeten van een foto-amateur

2 likes

Dank! Kan ook op Auto? Had 'm op 8 staan.

Maar niet te dicht, want dan krijg je diffractie door een te kleine lensopening. Ik meen dat kleiner dan f8 op een M43 al kan leiden tot diffractie. De scherptediepte van een m43 is sowieso iets groter dan van een full frame omdat de sensor maar de helft zo groot is.

https://www.dpreview.com/forums/post/53151553

En even on topic, juist met die enorme scherpte van Grand Seiko wil je wel de ultieme scherpte in het centrum, maar niet de diffractie, omdat die de ultieme scherpte vermindert.

Edit voor @daffie 8 is dus ongeveer de limiet voor de ultieme scherpte, niet naar 11 of 16 zetten.

3 likes

Nope op ‘A’ zetten (aperture priority) en dan de F opdraaien! :camera:

2 likes

Dank mannen! De terminologie is mij nog wel wat onbekend, maar ik ga er mee aan de slag. :+1:

1 like