Laat je Grand Seiko zien III

Thanks! Zoals gezegd, amateur hier… :joy:

Overigens, dit is F18 op een M43.
Diffractie?

12 likes

Ik denk inderdaad dat dat scherper had gekund. Op elk lijntje zit net een soft randje. Heel miniem. Dat is wat diffractie doet. Zie deze opmerking ook, F18 is echt te klein om diffractie te vermijden:

https://www.dpreview.com/forums/post/53151553

Verder een mooie foto natuurlijk!

2 likes

Afwerking is zeker een tandje beter bij de GS! Al is de blauwe sunburst dial van de DJ wel lekker hoor :slight_smile:

4 likes

De Rolex blauwe sunburst platen zijn absoluut mooier dan die van GS.

1 like

Welke kleur is dit? champagne?

Correct :+1:

1 like

Wist ik wel :wink:

Ik kan wel blijven kijken. Die hoge indexen. Fenomenaal.

1 like

Ik heb dezelfde aandoening. :man_shrugging:

1 like

Dank je :blush:

Dank voor de link. Interessant artikel. :+1:t2:

Ga weer eens testen. Met F8 (theoretische max voor mijn camera) heb je vrij weinig diepte voor een horlogefoto…

2 likes

Houden!!!

Deze is niet zo duur hoor :grimacing::blush::wink:

Ligt een beetje aan de camera, met een gorillapod statiefje erbij is 4 ook nog goed te doen, daarna wordt het wat diffuus inderdaad. Zorg wel dat je dan met max iso200 kan werken.

Mooie foto! :ok_hand:

1 like

Weet ik, voor GS begrippen. Wel een mooie wijzerplaat en zo’n leuk dopje op het asje van de wijzers. Kan je bij deze de urenwijzer nu ook nog apart instellen zonder het uurwerk te stoppen?

1 like

Zekers. Ik loop ergens niet zo warm voor de standaard Rolex modellen. Eind vorig jaar had ik een DJ voor het eerst om de pols in Osnabrück bij een AD. Heel vriendelijk en goede service, maar dan: deze is niet te koop, wachttijd minstens 6-12 maanden. Dat is toch een enorme afknapper. Dan is het toch leuker als je dan een levertijd van 2 maanden te horen krijgt voor een GS en na 3 weken krijg je een belletje dat hij binnen is…

2 likes

Dankje! :grinning:

1 like

Ja erg gave plaat en kleur :blush:

Ik zou het niet weten voor wat betreft het verzetten, heb hem gekocht en omgedaan en verder kijk ik er niet meer naar :grimacing::joy:

2 likes

11 likes

(beetje weinig licht…maar we komen er wel…)

27 likes