Titanium is bij die hardheid veel taaier dan 316 .
Dat heeft ook effect op het krassen !
Nee toch? Titanium weegt ongeveer 60% van een gelijk volume staal
Sorry mijn fout, ongeveer de helft lichter en twee keer harder. Dus ik denk dat ik de 60% ergens verkeerd vertaald heb.
voor dat soort antwoorden doe ik het!
Het teruglezend realiseer ik me dat het verdedigend over zou kunnen komen, maar dat was niet de bedoeling. Meer een verklaring.
Ik heb veel langer zitten dubben over een zomerbeater dan over de aanschaf van de Snowflake. Zoveel keuze en dan gaat bij mij snel het budget de lucht in. Maar dan ga je wel voorbij aan het doel denk ik. Goede en mooie horloges maken op een krap budget vind ik ook knapper dan voor €6-10k.
Prachtig dit !
Hmmm, Explorer, Milgauss of deze ?!
Tja, dan is een sbgv245 wel even maar de helft van de prijs van een Explorer of Milgauss… ik denk dat op status iedereen voor de beide Rolexen zou kiezen. Voor resale waarde ook, de Rolexi kosten sowieso al het dubbele. Maar als je de keuze moet maken tussen 3000 sparen en de Grand Seiko kopen, of 6000 sparen en de Rolex kopen???
Is misschien wel dezelfde groep…
Maar ik hoor daar niet bij,
Mooi!
Schitterende klok Jaco
Euh…
GS is voor de underdog. Voor de purist die onder de radar wil genieten van pure finesse en vakmanschap. Voor de gevoelige doch daadkrachtige man van de wereld, playboy, alcoholist en familieman. Dat is de GS drager.
Geintje, het bovenstaande ben ik maar je snapt wat ik bedoel.
Geen mens kent GS, behalve mijn vrouw en die wappies hier. Rolex kent iedereen, is bewezen vakmanschap en schrijft niks af. Boeit dat je geen reet, dan zal een GS je nooit teleurstellen.
Ik zou de GS ook nog mooier vinden als er een automaat of spring drive in zou zitten. Dan kom je al wat dichter in de buurt maar is er nog steeds een groot gat naar beide Rolexi. Daarnaast, ik vind Rolex niet echt een klantvriendelijk en sympathiek merk, in tegenstelling tot GS.
Precies dat.
Al doet een Snowflake dragen met korte mouwtjes ook wel wat wenkbrauwen fronsen in ons kantoor. Maar dat is meer denk ik omdat er sowieso wat anders te zien is dan een zwart vlak van een ‘smart’-dinges.
Heel mooi
Eh… Tsja… Ik bereid me voor op wat commentaar.
Maar goed, volgens mijn dochter kon ik het niet maken om niet voorbereid te zijn op Koningsdag…
Ik moet wel zeggen dat ik wel eens gekkere GS combinaties ben tegengekomen.
Ik heb geen mening over NATO’s op duurdere horloges. Zou het zelf ook zo doen, maar moet wel zeggen dat ik het wit van die NATO echt enorm vind vloeken met het beige/creme-achtige van die wijzerplaat.
Brrrrrrrrrr.
Leve de Republiek!
Klopt helemaal. Vandaar dat het een probeersel is.
Mooi dat ik net ook pas zag hoe de plaat dus niet zuiver wit is, maar zilverwit, met alle nuances van dien.
Ben bang dat ik dochterlief maandag ga teleurstellen.
Aan de andere kant, ach een dagje doen eens gek…
Zo opvallend is die niet toch? Sowieso heeft titanium een matte uitstraling die onder de radar vliegt, en van het woord Seiko gaan ook de slingers niet uit de la bij de meeste.