Laat je Grand Seiko zien III

Ai. :slight_smile: Ik hou m’n hart vast. :slight_smile:

1 like

Van harte!!

1 like

:joy:

… Het zijn beide herfstvarianten. Maar ja de Japanners hebben als ik het goed gelezen heb 24 microseizoenen. Zo’n 6 per seizoen. Dus eigenlijk kunnen we er nog 4 van verwachten. :thinking:

Maar de herfst is wel een populair thema bij Grand Seiko

9 likes

Mooi hoor! Die staat ook hoog op mijn lijstje. Als je hem volgend jaar zat bent doe me maar een PM…

1 like

I stand corrected. Ik dacht dat de witte de lente variant was.

1 like

Ik zou je adviseren bij @Svennos op de koffie te gaan en deze even achteloos te passen @Fate_Amenable_To_Change. Zie dan nog maar eens de deur weer uit te lopen zonder…

3 likes

Let maar niet op mij. Ik probeer even hier te schuilen voor al dat Rolex gelul.

Komt maar door met de foto’s!

13 likes

Jij bent er dan ook net vanaf! :rofl:

1 like

Haha ja er liggen er nog wel een paar in de kist. Maar man man man, mensen gunnen elkaar het licht in de ogen daar niet.

Hier is het vrede :peace_symbol: :dove:

5 likes

Welkom in deze Japanse sanctuary
:deciduous_tree::bento::mount_fuji::japan::shinto_shrine::sunrise::jp:

12 likes

Als het dan toch echt moet, doe mij dan die rooie maar. Geeft echt een herfstgevoel… :thinking:

@Nick4u2: Nick, ik heb je een PB gestuurd.

Ik heb even moeten nadenken. Ik heb de SBGA299 gestemd, het had ook de zwarte SBGA301 kunnen zijn overigens. Maar de Snowflake is natuurlijk wel een geval appart.

Los van wat ik eerder aan @watchup al aangaf, als one-and-only watch met toolish trekjes vind ik de meeste GS-sen te bling, zonde om die met zorg aangebrachte Zaratsu polishing te stoten/krassen, etc. ondanks dat ik een horloge, zelfs een GS echt ook wel als een gebruiksvoorwerp zie.

De Snowflake vind ik super, meerdere malen om de pols gehad, alles wat je van de horloge zou verwachten. En vooral die plaat. :heart_eyes: En het lichte super-high-density-plus-ultra-Titanium wat ik ook met de SBGR305 heb mogen ervaren. Geen krasje, veeg of wat dan ook op te krijgen. Fenomenaal.

Maar… eh… iedereen wil een SnowFlake… En dan ben ik wat tegendraads, dus nah, doe dan een wat uniekere, want JDM, die ook dat praktische heeft. Namelijk lume, want slechte oogjes.

Als ze het zouden presteren om de indices van bijvoorbeeld een SBGN005, maar dan met blauwe lume, te combineren met de wijzers van de SBGA299 in een snowflake, dan zou ik het wel weten en zou dat (naast de Glashütte) mijn enige horloge zijn. Wellicht dat iemand daar nog eens een photopshopje van zou kunnen maken, daar ben ik niet zo handig in. :slight_smile:

Dus, kort en goed, ik zou voor de SBGA299. :wink:

Hoewel, je kunt natuurlijk esthetisch geen buil vallen aan de SnowFlake. Had ik dat al geimpliceerd? :smiley:

2 likes

Je moet niks, hè :joy: jij bent toch een winter type met de snowflake :wink:

Lekker Duo! :ok_hand: Van harte met de NA.

1 like

Inderdaad wat een gezever in het groene deel.

28 likes

Toch de Snowflake al weer snel “van de hand gedaan” :grin:

• Het geringe gewicht
  • De tekst “Spring drive” in het blauw .
  • Het toch tegenvallen van de kast uitvoering.
  • toch achteraf geen natte broek van de Snowflake wijzerplaat.

Nu de 373 en die bevalt mij veel beter. I.m.o. mooiere kast (GS44) , stukje tekst gewoon in zwart, een stalen kast en een zeer mooie klassieke zilveren/champagne achtige wijzerplaat.

De 299 heeft als voordeel de lume en wat meer geborstelde delen. Alleen helaas wat lastiger aan te komen. (JDM)

1 like

Ik heb er nog nooit een in levenden lijve aan iemands pols gezien, dus dat loopt wel los.

3 likes

Ik zie dat je een groot verkoopargument voor de Snowflake te berde hebt gebracht. Chapeau. Die is gecementeerd. Dan moet ik alleen nog als een dolle dingen gaan verkopen. :slight_smile:

Heb ik er al een van, alsmede de Samurai-achtige kast van de SBGV245, dus een banaan-kast zou nog de missing link zijn. :slight_smile:

Die is al lang weg voordat ik tot handelen kom, want de vorige keer dat ik zo’n discussie startte was het ook zes maanden tot aan de NA.

3 likes

Wat een beauty is het toch! :heart_eyes:

1 like