Hm,
Wellicht heb ik het niet meer scherp, maar ik kan me niet herinneren dat ik bij de sbgn de wijzers moest verdraaien voor het verzetten van de datum…
Ik trek even terug wat ik zei. Ik probeer het even te achterhalen.
Hm,
Wellicht heb ik het niet meer scherp, maar ik kan me niet herinneren dat ik bij de sbgn de wijzers moest verdraaien voor het verzetten van de datum…
Ik trek even terug wat ik zei. Ik probeer het even te achterhalen.
Er is in mijn hoofd zoiets als te dun. Het horloge verliest substantie. Dat probleem heb ik met mijn, overigens prachtige, Junghans handwinder. Die is 7,3mm dik, en dat is te weinig.
Er is wat mij betreft een goldilocks-zone voor horlogedikte die bij een diameter van 37-41mm tussen de 9 en 11.5mm ligt.
Dat zijn fijne proporties, in mijn ogen. Te dun wordt… ja, iel.
Ik heb precies hetzelfde. Tussen 11 en 12-13mm is voor mij wel de sweetspot. Tot 14mm kan soms ook nog. Maar té dun vind ik vaak niet mooi. Staat ook niet op mijn pols.
Haha ik moest gelijk denken aan de Sinn 356 met zijn 15mm dikte
Dat is dan wel incl het bolle glas heh
Een echte quickset zou super zijn, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Voor een Quartz misschien niet zo erg, maar voor een mechanische GMT zou ik dat wel vervelend vinden.
Een GS Quartz met of GMT of een apart te verzetten urenwijzer lijkt me een mooie opvolger voor mijn reis horloge. (Als we weer kunnen reizen ten minste.)
Mooie foto’s van een topper.
De nieuwe quartz uurwerken hebben een uren snelverzet. Ook de GMTs
Dank. Deze reflecteert wat minder dan de 44GS kast
De oude GMT’s hadden het al, dus ze hebben de nieuwe quartz uurwerken zonder GMT gewoon zo aangepast tov de oude dat die dat snelverzet ook hebben. Handig voor zomer en wintertijd en reizen. Terwijl de nauwkeurigheid van quartz er voor zorgt dat de seconden en minuten goed blijven. Die hoef je dus nog maar 1x in te stellen, als de batterij er in gaat. En daarna eigenlijk niet meer totdat de batterij leeg is.
Prachtig! Om hier ook een klein beetje te zeveren: waren de foto’s maar ietsje scherper.
mazzel…
Fake News!
of je hebt je schroefdraad nu kapotgedraaid
er zijn er ook die zeggen dat de GS juist op zijn kop hoort, zodat kijkers het wel goed zien
Herken ik daar nou de voorloper van de SBGV245 in? Nog nooit gezien. Supercool.