Laat je Grand Seiko zien III

30 likes

Ik ga specifiek op zoek naar een nette SBGJ001 of 201? Wie helpt me op weg?

Wellicht ook interessant, de 9 design elementen van Grand Seiko:

Voor meer info:

11 likes

Een juwelier met wat korting is hoogst haalbaar waarschijnlijk.
Wel een erg mooi model!

11 likes

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan trouwens. Ik ben bijna weer terug… Mijn watch-sabbatical was nog niet begonnen… :wink:

2 likes

Ik heb ook nog over de GMT getwijfeld.
De dikte was voor mij echter een dooddoener, was me net wat te veel van het goeie.
Ik zou hem zeker eerst in het echt bekijken voor je er een online zou vinden.

2 likes

Alhoewel ik ook wel horloges van online foto’s heb gekocht, vind ik ook dat je ze eigenlijk altijd echt moet zien. Zo bekeek ik gisteren drie horloges. Met twee was ik binnen 5 tellen klaar, terwijl ze me online echt enorm aanspraken. De derde bleek in het echt veel meer substantie te hebben dan online, en zit nog steeds in mijn gedachten. Alle drie geen GS trouwens!

Ik had wel 2 GS mee als referentie. Die bliezen de twee afvallers zo uit het water. Maar die derde had wel heel veel “inhoud”.

2 likes

Je maakt ons benieuwd, wat dan wel?

Ik had mijn SBGA001 en SBGV247 mee als referentie voor een 41mm kast, en als referentie voor een hoekige kast.

De drie horloges bekeek ik bij Ten2Two:

• zenith elite goud: gewoon te klein
  • iwc ingenieur: no contest met GS, niet mijn ding, onverwacht, maar nee, zeker niet
  • moser monard: now we’re talking, witgoud, heel mooi, alleen die bruine wijzerplaat is nog geen favoriet, maar dit vond ik wel next level, en die blijft wel hangen
3 likes

Maar niet elk model voldoet er aan :thinking:

1 like

Mooie horloges stuk voor stuk.
Hoor wisselende verhalen over de Ingenieur, vind het ook opvallend dat die al bij velen korte tijd heeft doorgebracht…
De Moser vind ik ook te gek, heb hem helaas nog niet in het echt gezien… Al lijkt hij mij wat groot en ben ik een gaan van stalen banden…

1 like

Nee, dat is me ook opgevallen. Vooral de dubbele index op de 12 gast nogal eens de mist in. Onder anderen.

Voor de “afstammelingen” van de 44gs en 62gs kasten gaat het wel op.

1 like

Tsja, ik heb ze toevallig een dagje later ook mogen aanschouwen. Ik ben het met je eens, al had ik van de Moser meer verwacht. Ik werd er niet heel warm van.

De Zenith is prachtig, maar te klein. Wel mooi als je in de tachtig bent.

De IWC, prachtig, maar ook niet mijn ding.

1 like

Was je er vandaag dan?

Ik vond die moser wel echt klasse hebben. Heb de halve dag gezocht naar eentje met een lichte wijzerplaat :slight_smile:

1 like

:fire::fire::fire:

26 likes

Hier haak ik echt af. Wijzerplaat met Efteling letterstijl. Wit goud, dat moet je dan altijd melden , anders ziet het eruit als staal. Nèhh, niks voor mij. :sunglasses:
Desalniettemin smaken verschillen. :+1:

3 likes

Heb jij de GMT opgehaald? :thinking::+1:

2 likes

Ja vanochtend. :slight_smile:

De moser is inderdaad klasse, maar hij pakte me veel minder dan ik had verwacht.

Het is dat Jaap ze nog had liggen, anders had ik hem niet gezien.

2 likes

Sstt… :shushing_face:

Als, gevoelsmatig, soort selfmade GS ambassadeur en volgens mijn vrouw ooit Japanner geweest en dan geen GS in de doos. Dat was wel een foutje van me. :sweat_smile:

5 likes

Potver.

Mooi man, gefeliciteerd.

PS. Ik ruil m zo in op de Zenith. :innocent:

1 like