Prachtig horloge. Zelfde als mij 319, maar dan de zwarte plaat. 

Voegt naast jouw 231 niet heel veel toe denk ik?
Prachtig horloge. Zelfde als mij 319, maar dan de zwarte plaat. 

Voegt naast jouw 231 niet heel veel toe denk ik?
Ander kleurtje hè …
Ja & bol glas. 

Toch een heel ander horloge hoor.
Is het ook!!
44gs quartz? Ik vind het een goed idee, maar ik ben vooringenomen. 
Ik ben erg in m’n nopjes met mijn SBGV239.
De 44GS is inderdaad echt een esthetisch hoogstandje. Maar de champagne wijzerplaat… niet te beschrijven. Ik denk dat ik er vandaag al 300x naar heb gekeken. Het aflezen van de tijd is echt secundair geworden. Wat heel bijzonder is, is dat de 44GS kast als het ware wegvalt zodra je naar de wijzerplaat kijkt bij daglicht (waarschijnlijk door de vorm en manier van polijsten?) Ik probeer het even te illustreren met een foto.
Ik heb hetzelfde…exact hetzelfde. Zo lekker…het blijft genieten iedere dag weer bijna liefde op het eerste gezicht.

Wat mij blijft verbazen is de verschillen in beleving. Voor mij is juist de niet-44GS kast de mooiste en het meest passend bij dit (dressy) model en kleur wijzerplaat. Terwijl anderen zoals jij weer hoteldebotel zijn van het 44GS ontwerp. Mooi…die verschillen in beleving. 
Diezelfde afwerking doen ze op alle sunburst platen. En daarmee ook hetzelfde effect. Mijn turquoise is veel levendiger dan de 245 met brushed plaat. Maar de indices en wijzers zijn allemaal even sprankelend.
Er zijn vier kastvormen die ik wil hebben. Two down, two to go. 
Wellicht is het al eens voorbij is gekomen, maar ik vind dit wel aardig als het om de quartz uurwerken gaat.
Ik heb zelf IRL het uurwerk wel eens mogen aanschouwen… het is prachtig. 
Toen ik vanochtend mijn SBGA373 Spring Drive uit de doos haalde, merkte ik dat de secondewijzer zeer traag vooruit gleed. Bijna niet merkbaar. De power reserve meter stond op 0.
Vond ik bijzonder om te zien. Ik ging ervan uit dat de wijzers plots zouden stoppen, niet dat de tijd eerst trager zou gaan lopen vooraleer volledig stil te vallen.
Hebben jullie dit ook al gezien?
Nice! Een van de interessantste GS kasten 
Dank jaco. Ik kende deze niet en wist ook niet dat quartz en GMT een uitdaging voor ze is geweest.
En omdat we in gs topic zitten, nog maar een foto erbij:
Inruiler op je Nomos!?
Klopt.
Het leuke is ook dat als de power reserve van een spring drive helemaal leeg is, en je hem opwindt, dat hij dan de eerste 1-2 seconden sneller dan normaal loopt. Dit omdat de stroom voor de tri-synchro-regulator dan nog opgewekt moet worden door de spoelen. De regulator is dan nog niet actief totdat er voldoende energie is om te werken, en de inductierem te gebruiken om de snelheid te reguleren. Dat duurt 1-2 tellen.
Ah, dat heb ik nog niet gezien. Ik zal nog eens een poging moeten doen om er 72 uur van af te blijven
.
Maar begrijp ik het goed dat het normaal is dat de tijd even trager gaat lopen vooraleer stil te vallen? En hoe lang duurt dit dan?
Wat ik denk dat er gebeurt is: als de energie die de veer nog kan leveren ervoor zorgt dat het glide wheel nog net de minimale snelheid haalt (8 omwentelingen/sec), dan zal eerst de rem werking minimaal worden in een poging de juiste snelheid te halen. Als het glide wheel nog langzamer gaat draaien kan de snelheid niet vastgehouden worden en gaat het horloge achter lopen. Daarna is er niet genoeg energie meer om de regeling te doen werken en valt dat geheel uit. Dan zal uiteindelijk het glide wheel nog langzamer gaan draaien en uiteindelijk stoppen als de veer helemaal afgewikkeld is.
Op youptjoeb is er wel een filmpje van te vinden. Kan je gewoon je horloge blijven dragen. 
Helemaal mee eens!