Laat je Grand Seiko zien III

Mooi hè? Het is echt lastig om de textuur van de wijzerplaat en het blauw van de secondenwijzer er mooi op te krijgen. Binnenkort maar eens met de DSLR En een 105mm macrolens proberen.

1 like

Ben benieuwd. Die GS-en krijg ik niet in volle glorie op de foto. Ik vind ze zelfs in de vitrine vaak niet uit de verf komen. Maar gelukkig om de pols wel!

3 likes

Mooie foto: de textuur komt er veel minder geprocessed uit dan ik met mijn iPhone 8 voor elkaar krijg.

1 like

Met name het wegfilteren van de textuur op de wijzerplaat staat me tegen bij mijn iPhone 8. Zie het verschil met de foto van @purple300 van vandaag. Het is een wat oudere Nikon D600, we gaan het zien.

1 like

M’n zwarte Lange heeft deze Selfdater niet uit het nest geduwd.

22 likes

Kijk je uit dat de sneeuw niet smelt :wink:

1 like

Ik heb mijn foto ook gemaakt met een i-Phone 8. Vanochtend las ik dat Daffie Snapseed gebruikt in plaats van de filters van de i-Phone 8. Dat heb ik nu ook gedaan.

Zegt natuurlijk nog steeds niks over de scherpte van de foto maar dat heeft toch met name te maken met licht en de zoomfunctie.

4 likes

Met je iPhone vooral zo min mogelijk zoomen.

1 like

Terecht. Twee heel verschillende horloges. Beide prachtig.

1 like

Ik gebruik Camera+ en dan soms de macro mode. Snapseed ga ik ook eens proberen.

1 like

Ingewikkeld die iPhones. Nergens last van met mijn Nokia 7.1

De verwachting is dat deze over twee weken binnen is.

Bedankt @Fate_Amenable_To_Change @Zulu voor de aanvullende informatie

26 likes

:face_with_raised_eyebrow: Iemand deze al gezien? Wat een lelijkerd!

De SBGC238

Druk en uit balans, bah. De totale anti-these van wat een GS moet zijn. Ik ben ook niet overtuigd van die interpretatie van de Seiko helmet-kast in deze setting, waarbij de lijn potentie heeft voor een sporthorloge.

Maar goed.

Gefeliciteerd man! Het is een enorm cool horloge. :slight_smile: Veel plezier er mee, alvast, we zien de NA tegmoet.

1 like

:sunny:#happy :sunny:

17 likes

Weet iemand toevallig wat deze indicaties aanduiden?

3 likes

The Citizen 0100S in SS, 770.000 yen

Kost het dubbele van GS quartz maar dan heb je ook wat.

13 likes

Ja…een minder mooi horloge. :wink:

4 likes

Helmet kast? Dat is iets heel anders. Deze kast doet me het meeste denken aan deze LM’s

5 likes

Is deze nieuw? Nog niet eerder gezien.