Laat je Grand Seiko zien III

Ik ben eigenlijk in blijde afwachting van de stalen versie van de SLGH002, al komt die misschien pas in 2021, of nooit…

3 likes

Lekkere aanwinst :heart_eyes::heart_eyes:

Veel draagplezier :muscle:t2::ok_hand:t2:

Dat is waar, maarja waarom zou je dat willen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Eigenlijk wil ik de versie met blauwe plaat maar dit blijft me toch raken!!

Prettig weekend allemaal!

8 likes

21 likes

Geen GS, maar toch een mooie actie

8 likes

Prachtig horloge voor een heel mooie prijs Bas

2 likes

Heel mooi ja en in tegenstelling tot veel GS’en ook nog eens heel dun.

@vierport heeft mooie foto’s van deze op leer.

3 likes

Dat is een hele nette prijs, ik heb er zelf een en voor zo weinig ben ik ze nog niet tegen gekomen. Overigens is dit horloge op het uurwerk na qua afwerking gewoon vergelijkbaar met de minder dure GS-modellen

9 likes

Ik lees dit vaker, en ik heb het horloge nog nooit in het echt gezien, maar wat ik van de foto’s zie heeft deze toch echt niet die sparkle die een GS heeft. En een GS is in het echt ook nog eens beter dan op de foto, net als deze vast zal zijn. Maar van de foto’s van deze word ik nooit echt warm. Hij komt altijd wat ‘vlak’ op me over.

En ik heb trouwens nooit echt een verschil in afwerking gezien tussen duurdere en minder dure GS modellen. De dure hebben wel meer details, en ingewikkelder wijzerplaten etc., daar gaat meer werk in zitten. Maar de kwaliteit van het polijstwerk is volgens mij hetzelfde tussen een GS quartz en een GS high beat, of niet?

3 likes

Ik heb dat ook met veel GS-modellen, er zijn veel GS-modellen (met name uit de quartz series) die ik op de foto’s ook geen “sparkle” hebben. Nu denk ik dat de foto’s van Vierport en de pers een wat beter beeld geven dan die van mij, gezien ik al mijn foto’s met een goedkope smartphonecamera schiet.

Overigens zijn de fijnere details en ingewikkeldere wijzerplaten voor mij ook een onderdeel van de afwerking te noemen

2 likes

Klopt. Tijdens het laatste GS event in Eindhoven heb ik dat nog aan de Japanse vertegenwoordigers en uurwerkmaker gevraagd.

Ik heb deze presage bij @vierport in het echt gezien. Het is met recht wel een horloge dat in werkelijkheid zoveel mooier is dan op de foto’s.

Mijn beperking was dan weer wel, zo dichtbij voor dat bedrag, maar dan is het nét geen GS.

Als je niet eerder een GS in handen hebt gehad en deze zou tegenkomen dan zou ik hem zo kopen.

Grootste voordeel… Automaat en vooral dun. Dat moet GS nog een beetje leren. :wink:

5 likes

Mooi verwoord! Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat :wink:!

1 like

12 likes

Hele scherpe prijs.
Ik zou hem gelijk kopen.

4 likes

Vanmorgen bij Jaap opgehaald.

24 likes

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Prachtig! :heart_eyes:

1 like

Zo, na twintig jaar stofhappen wat meer Japan op de studeerkamer. Eindelijk de ruimte ervoor. :smiley:

Maar, het gaat om de GSsen natuurlijk. :wink:

Wat Japanse kunst en cultuur bij elkaar.

15 likes

Prachtig, vooral de plaat! :+1: :ok_hand:

1 like