Nee. Maar staat er eveneens goed bij
Oehh die Chronomaster
Die logo’s
Beiden gewoon fantastisch. Heb je, als grootste GS kenner hier denk ik, al een mening over de afwerking?
Hah, staat altijd toch op nummer 1? Dacht dat dat het productienummer was.
Ik zal later eens mijn bevindingen opsommen.
Maar ik kan nu al zeggen dat ik hem top vind.
Ik wil de vergelijkende macrofotootjes wel voor je maken hoor.
Meeting wordt in wat rustigere tijden dan nu…
Dat zou mijn duo ook wel zijn! Maar misschien lijken ze wel teveel op elkaar om ze beide te hebben.
… nee hoor!
Maar iets met een donkere wijzerplaat, een rode secondenwijzer en een gouden sterretje op de wijzerplaat zou een mooi contrast zijn met de Snowflake.
Chronomaster
Wat me tegenhoudt bij Grand Seiko is het ontbreken van fijnafstelling op de gesp
Is dit alles?
Is dit alles?
Mmm, Is dit alles wat er is
De sluitingen met een fijnafstelling zijn in het algemeen lelijk met gaatjes aan de zijkant. Of ze zijn veel te groot zoals die van het merk met de R. Dan heb je gelijk een hele plaat aan de onderkant van je pols. Ik heb er bij de drie GS die ik heb weinig tot geen behoefte aan. Eentje krijg ik niet helemaal perfect. Die is iets te krap, of iets te ruim, zelfs met de halve schakel.
En op leren banden zitten de gaatjes vaak ook te ver uit elkaar voor precies die goede passing. Daarom heb ik helaas in twee van mijn alligator bandjes een extra gaatje moeten stansen. Beter hadden ze zelf die gaatjes of dichterbij elkaar gezet, of verder uitkaar zodat je er wat veiliger iets tussen kunt stansen. Want zoals het nu is, is het vlees noch vis.
Ik heb maar weinig behoefte om gedurende de dag te verstellen.
In principe ook niet nodig. De combinatie van maten schakels… Etc…
Strak!
De nieuwe Sharp Edge lijn heeft wel micro adjustment in de sluiting
Hopelijk voorbode voor GS toekomst