Laat je Grand Seiko zien III

Mooie GS! Is dat zoals een ‘ghost-dial’ ?

Die standaard Gs band en vouwsluiting kun je Missen hoor. Ik vond ze niet om over naar huis te schrijven.

1 like

Eerlijkgezegd heb ik geen idee wat een ghost dial is. Dit is in in ieder geval een dial die licht gebrushed is en zoals GS dat kan speelt met het licht waardoor deze verkleurt van grijs naar taupe.

hoe valt zo’n GS eigenlijk? ik zit deze te eyeballen, met 40,5mm best draagbaar volgens mij, maar met 15mm dik een flinke knoeperd. hoe verhoudt deze zich met bijv. een 16570 qua formaat?

7 likes

Wat is het referentienummer van dat horloge? :heart_eyes:

1 like

Thanks!

Bandje 1 is binnen!

Molequin nubuck. Helemaal top! Soepel bandje en staat goed op de SBGA375. Had nog iets dikker mogen zijn bij de kast, maar niet té dun imo.
En kan weer eens de GeSp monteren!

21 likes

de kleur is prachtig, maar het bandje is inderdaad te dun, met die lugs en kast had het een 3mm dik bandje moeten zijn, of padded

2 likes

Ja deze is 2,5. Maar het stoort me niet. Wilde eigenlijk een grained calf bandje van Molequin maar die zijn zelfs 2.2 dik.

Maar als iemand een dikke tip heeft voor mooie bandjes van 19mm breedte met taper naar 16mm bij de gesp, die wat dikker zijn, dan hoor ik t graag!

custom made is je beste gok, zoek eens op Etsy, heb je ook meteen de perfecte lengte voor je pols

ik heb die fout ook wel eens gemaakt met een corfam bandje op de Monaco, ziet er prachtig uit, maar 2mm dik voor zo’n dikke, zware kast kan echt niet, de kast slingert dan alle kanten op

1 like

Zooo… de eerste keer dat ik ook iets moois kan showen hier op het GS gedeelte!

31 likes

Even een berichtje naar Hans @slls

5 likes

Top!
Groeten van z’n broeder!

12 likes

Cheers mate! :smile::star_struck:

1 like

Zoiets als dit :slight_smile: Ook grijzig…

De molequin banden zijn echt top maar erg dun voor dit type horloge. Ik draag ze met mijn SBGW231.

Eens, ik heb zeer goede ervaringen met @Ko_

1 like

Is de SBGA375 niet gewoon 20mm lugbreedte?

1 like

Klopt, bij Ko ook een gepolsterd bandje besteld die op mijn Speedy zit, was te dik voor de GS Quartz. Maar voor de SBGA375 denk ik dat die perfect zou passen qua dikte.

Mocht er iemand overigens nog een 16mm GS gesp hebben liggen, PM me :wink:

1 like

27 likes