Laat je Grand Seiko zien III

Erg mooi!

11 likes

Ik heb stalen band gewoon in de doos liggen. Ik draag het liefst leer op een GS.

Ik bedoelde dat je een andere dan de originele GS leren band hebt gemonteerd.

Het high density titanium van GS ziet er wat “grijzer” uit dan staal. Persoonlijk vind ik dit heel mooi. De zaratsu polishing is op het taaie titanium zeer moeilijk maar de masters doen dit perfect, waardoor er geen verschil is met staal.
Draagcomfort heeft veel te maken met de vorm maar de stalen zwaardere varianten zijn meestal topzwaar. Dan is de titanium een pleziertje om te dragen. Soms hoor je wel eens van bv. de snowflake, dat die als te licht ervaren wordt, maar daar ben ik het niet mee eens.

Ik heb het gevoel dat de titanium kasten beter bestand zijn tegen krassen dan de stalen varianten. In ieder geval op staal van andere merken.
Het is voor mij ook iets waar ik me niet kan over uitspreken daar ik geen stalen GS heb.

Ben wel eens benieuwd naar de ervaring van iemand die zowel staal als titanium GS heeft.

1 like

GS met zijn brightz broertjes!

9 likes

Ah ja, die is allang stuk. Nadeel van leer.

Ik heb de Snowflake en de SBGV223. Hoewel ik de Snowflake korter heb zie ik hier beduidend minder krassen op dan op de SBGV223.

1 like

Toch de 431 zo te lezen:
https://sg.carousell.com/p/🌟bnib-grand-seiko-limited-edition-china-only-181-pieces-sbga431-sbga431g-snowflakes-watch-1036020955/

1 like

Ja verdraaid.
Was waarschijnlijk teveel geobsedeerd door de usa seasons.

Iets in de trant van: aan de voet van de Iwate berg zag ik besneeuwde sparrenbomen terwijl er een sneeuwvlok viel op mijn papier maché.

35 likes

Potdekke Paul, da’s zo wel één van de mooiste setjes wijzerplaten die je bij elkaar kunt krijgen geloof ik. :heart_eyes:

Die Chronomaster komt wel akelig dicht in de buurt van de GSsen.

3 likes

Opvallend dat de Season Winter geen kapje heeft op de seconde wijzer, terwijl de snowflake dat wel heeft. Beiden zijn titanium en springdrive.

Citizen past prima in het geheel.

6 likes

Met de blauwe secondewijzer is dat vaker. De 005 heeft er ook geen maar ik heb er ooit een keer naar gezocht en dacht dat er ook met blauwe secondewijzer zijn die het wel hebben.

1 like

Die kapjes blijven een raadsel. Valt echt geen pijl op te trekken

1 like

SBGA083 op leer van Hans @slls voor een andere look :smiling_face_with_three_hearts:

En mooi gespje op Ebay op de kop getikt :blush:

10 likes

Misschien wel er overheen, het zijn allemaal wel erg mooie glimmertjes, een keuze maken zal lastig zijn :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

12 likes

Dat kapje vind ik zo‘n gaaf detail. Moet mijn volgende GS ook hebben.
Die Citizen is ook heel fraai, al is de secondenwijzer en het datumvenster wel wat minder verfijnd dan dat de GS-en dat hebben. Ze moeten die zonnecel ook ergens kwijt, dan ligt de datumschijf wat dieper weg.

2 likes


:face_with_monocle:
Dit heb ik nooit zo goed begrepen. Door de print op de caseback, kun je het uurwerk bijna niet meer zien.

5 likes