Vorig jaar ook tegen de feestdagen.
Schitterend, deze spookt al 2 dagen non stop door mijn hoofd en ik ben blijkbaar niet de enige hier
@tompj de SBGV245 beviel blijkbaar niet zo bij jou? Hij was rap weer vertrokken…
Ik begon hem, don’t shoot me, een beetje saai te vinden. Maar het blijft een erg gave alrounder.
Hah dat moet dan wel komen door al het ander GS geweld dat de laatste maanden bij jou gepasseerd is daar kan deze inderdaad niet tegenop.
Hoewel… Je hebt ook nog steeds een SBGW231 dacht ik? Die lijkt mij ergens dé GS klassieker, maar is die dan niet saai?
Nee
Ik ben de gelukkige bezitter van de SBGV245 en de SBGW231. Wellicht zijn eenvoud en pracht de enige overeenkomsten maar het zijn twee totaal verschillende horloges.
Dat moet een schitterend duo zijn!
Misschien gaat de 231 minder rap vervelen omdat hij net zo tijdloos is? Ik heb wel zin in een GS maar ik twijfel nog welke richting ik op zal gaan
Moest je er vanaf willen
Saaie GSen zijn de beste.
Hier nog zo’n saaie GS:
Overigens vind ik zo’n dopje niet per definitie mooier. Heeft deze niet en ben ik helemaal blij mee.
Dat is ook waar ik bang voor ben bij een GS.
Ja ze zijn schitterend en ogen heel veel rust uit. Ze moeten het meer hebben van hun subtiele karakter.
Less is more principe op zijn best!
Maar ben bang dat hij op een dag(en die dag zal snel komen met mijn flipperdwang) gaat vervelen
Op dat moment neem je een goede loupe… En dan! Weer verkocht!
Even voor alle “dopjesvragers”. Ik heb zijdelings mijn licht eens opgestoken.
In principe zouden van (nagenoeg) alle moderne modellen de wijzers dopjes moeten hebben.
Tenzij, jawel, het een hitte geblauwde wijzer is.
Het proces om én het dopje mee te “blauwen” en/of te plaatsen vanwege de veranderde samenstelling van het geblauwde metaal schijnt mee te spelen waardoor de dopjes lastig zijn. Het thermisch blauwen van die wijzers is best nogal een complex gebeuren. Los nog van het feit dat er kleurverschil optreedt in dopje en wijzer
Pin me er nog niet op vast, maar dat is wat in eerste reactie krijg en wat me wel logisch in de oren klinkt.
En de gouden?
Die zijn er ook met en zonder dopje
Ja, da’s een goeie, da week nie. Wordt vervolgd.
Ik weet niet zeker of deze video hier al eens is gepost, maar ik vind hem te mooi om niet te posten. Mocht je even behoefte hebben aan een momentje van rust in de dagelijkse hectiek dan kan ik dit filmpje aanraden. De eerste 5 minuten zijn voor GS, daarna volgen nog wat andere merken. Enjoy!
eh… ik zie er toch duidelijk eentje
De blauwe secondenwijzers hebben zilverkleurige dopjes. Zie de prachtige GS van @diher81 hierboven en bv ook de Snowflake heeft er eentje op zijn geblauwde secondenwijzer. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken.
Toevoeging: er zijn dus dan 3 soorten asjes/dopjes:
- Kale as zichtbaar, duidelijk geen dopje, te herkennen aan een klein kuiltje in het midden
- Apart dopje (zie bv Snowflake)
- Dopje deel van de secondenwijzer (zo lijkt het op de foto’s hierboven althans, op veel quartz modellen te vinden)