Laat je Grand Seiko zien III

Grappig, ik vind juist het omgekeerde. De blauwe met rood “leeft” voor mij meer.

2 likes

Is natuurlijk ook subjectief. Ik heb zelf al een blauwe Ors 65 en Breitling SOHII, dat speelt ook mee.
Heb altijd al iets met Glossy zwarte platen gehad, vind dat ook wat veelzijdiger dan blauw (al is het blauw van de 005 wel lekker subtiel).

1 like

Bedankt voor jullie argumenten, er is voor elke versie wel wat te zeggen. De zwarte is wat universeler en de zwarte datumschijf is wel een pluspunt. De blauwe ziet er dan weer net wat frisser of netter uit. Keuzes keuzes.

Zeker, bij mij zou hij naast een BB58 zwart en een Speedy staan, dus vandaar dat het blauw mij hier meer aanspreekt op papier :slight_smile: maar in persoon zou die diepzwarte plaat wel eens kunnen winnen tegen de sunburst. We gaan het zien :smiley:

Daar is’t inderdaad wel spijtig geweest dat die een witte date had. Verder was 't wel een topper en nergens meer te verkrijgen ondertussen. Maar we hebben altijd je foto’s nog he :wink:

2 likes

Nog steeds in afwachting van de Skyflake. Hij was eind September iets vertraagd maar inmiddels begin is de hoop wel een beetje te verliezen.

Off-topic : @tompj heb jij die Glashütte nog, en vind je het wat?

1 like

Grand Seiko geen dress watch? Alleszins ook geen sports watch :rofl::nauseated_face:

7 likes

Nieuw besteld, in service,…?

Nieuw besteld paar maanden geleden. De zending waar hij bij zou zitten is al een aantal maal vertraagd en heb al een paar weken niets gehoord.

We leven wel in een enorm bijzondere tijd. Dat dreunt in allerlei vormen van distributie ook door natuurlijk. Het is me beloofd dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Sommige mensen wachten jaren op een stomme Rolex. Niet zeiken dus allicht.

1 like

Ze hebben er ook eentje liggen in Amsterdam eh :wink:

Die heb ik nog. Ja dat vind ik zeker wat. Prachtig. Veel mooier dan op de plaatjes. Ik was bang voor te weinig balans op de plaat, maar in de praktijk is hij prachtig. Zeker in blauw.

Ik heb trouwens de band van de Skyflake ook nog steeds niet binnen. Het is ijzig stil bij de AD.

1 like

Ik denk niet met 20% korting en dat weet ik vrij zeker.

1 like

Vast niet, misschien dat dit daar verandering in kan brengen :stuck_out_tongue:
image

1 like

Zag er ook één liggen bij Driessen in Haarlem :wink:

1 like

Maar ga je daar 20% korting krijgen?

Good question

Die Buyee pakketjes pakt de douane altijd goed aan… tenzij in een kartonnen envelop verstuurd. Dan kan je soms van geluk spreken. De laatste 10 gekochte horloges uit Japan was het altijd kassa… helaas! :sob:

1 like

Erg gaaf! Vooral de kastvorm! Waar uit Japan? Buyee? Dit wordt mijn volgende GS!

Waarom was ik toch niet eerder met het GS virus besmet geraakt… altijd maar voorheen die Swiss made watches gehad. :upside_down_face:

11 likes

18 likes

Twee verschillende horloges. :thinking:

Oh nee, alleen het licht is anders. :smiley:

20 likes

Wijsheid komt met de jaren.

3 likes