Laat je Grand Seiko zien III

Grand Seiko x Grand Cru

Wat een genot

20 likes

#zwaarleven
geniet er van!

1 like

Heeft iemand hier de grand seiko SBGA285G in bezit toevallig?
Is een spring drive, maar lijkt niet extreem dik. 39.5mm in diameter maar korte lug 2 lug lengte.
Brunott heeft nu 15% korting waardoor deze me best interessant lijkt.

Of is iedereen overgestapt op quartz GS ivm dikte? :watch:

2 likes

Grand Seiko is ook niet extreem dik. Maar dat hier wel eens gezegd wordt dat ze dunner zouden mogen zijn, komt omdat andere merken al snel 1mm dunner zijn voor een vergelijkbare functionaliteit. De sbga285 is 12,3mm dik lees ik. Dat is bij 39mm prima te doen. Het had best 1mm minder mogen zijn, zoals bij alle GS, maar het is niet een over-dik horloge.

Zelfs handwinders van GS zijn iets dikker dan veel automaten van andere merken. Het zijn ontwerpkeuzes die ze maken. Maar ik heb ook een Seiko 6138 chronograaf die iets van 14mm dik is, en mij helemaal niet dik overkomt. Je moet het gewoon passen.

2 likes

Dank je!

Hier andere tips voor een model GS op stalen band waar tussen de 3 en 4k (nieuw/2ehands/korting) aan te komen is?

Vind de sbwg231 prachtig maar op staal niet mooi helaas.

De “instap”-automaten zoals in de SBGR serie moeten wel te vinden zijn op staal voor die prijs. (ik neem aan dat je geen quartz zoekt, want die vallen ongeveer allemaal binnen je budget)

1 like

Sta evt ook open voor quartz maar dan moet ie wel heel gaaf zijn :smile:

Edit: is deze een beetje fatsoenlijk geprijst? Grand Seiko SBGX061
Bieden

Als ik even snel google lijkt de vraagprijs wat hoog.

Op de foto’s geeft het wel het GS gevoel en maat lijkt me perfect.

2 likes

Die is van @Number4. :wink:

1 like

Deze is inderdaad van mij :blush: je mag me een pb sturen en dan komen we er vast wel uit mocht je interesse hebben :muscle:t2:

2 likes

Wat is dit verschrikkelijk mooi, als dit de goede uitdrukking is.

1 like

Om @Hornet te pesten:

27 likes

Prachtig! :heart_eyes:

2 likes

19 likes

3 likes

Pohh. Echt mooi. :heart_eyes:

12 likes

Deze en de nieuwere versie echt moeilijk te verkrijgen :frowning:

Supermooi uiteraard!

1 like

Vandaag een vouwsluiting op de lederen band gezet. Draagt comfortabel nu.

7 likes

De bandencombo vind ik niet zo, maar complimenten voor het horloge. Uitstekende keuze :grinning_face_with_smiling_eyes:

12 likes

SBGR311 een jaar gedragen en nooit beschadigd, hier binnen 4 dagen een veeg op de bezel…

10 likes

Ik draag vaak cognac kleurige schoenen en broekriem. Een zwarte band vond ik niet mooi.
En ik heb de originele stalen band gewoon standby. Moet wel zeggen dat het draagcomfort goed is met leder en vouwsluiting.

2 likes