Laat je Grand Seiko zien III

Exact de reden voor mij om voor Quartz te gaan! De automaten vind ik te dik (2mm ongeveer) voor wat ze zijn (tussen dressers en allrounders in). Als GS dat oplost ga ik weer serieus kijken naar de automaten.

Plaatje:

22 likes

Staat mooi dat bandje!

3 likes

De mechanische handwinders zijn ook perfect qua afmetingen! Even een tip :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zeg dat wel!

2 likes

Wat glimt ie lekker hè

Vetgedrukte tekst

13 likes

16 likes

16 likes

:heart_eyes:

1 like

Ik denk dat hier alleen @bAAx als mede-eigenaar echt begrijpt hoe mooi de 6156-8010 is. Ik draag hem nu een week, en ben nog niet weer overgestapt op een andere GS. Maar ik houd mijn hart vast voor welke beschadiging dan ook, dus hij zal binnenkort wel weer eens in de horlogedoos verdwijnen. Tot die tijd maar weer eens een plaatje van op de bank om jullie mee te nemen in de juweel kwaliteit van deze high beat special uit 1972.

Voor zover ik weet is dit trouwens de enige Grand Seiko met een HSS kast, oftewel Hardened Stainless Steel. En de enige met gefacetteerd geslepen saffier, uit een tijd waar plexi gebruikelijk was:

18 likes

:heart_eyes: waar vind je die exemplaren toch?

Veel plaatjes kijken, en een zoekopdrachtje her en der, en er dan gewoon tegenaan lopen. Volledig geïnspireerd door @bAAx. Zonder zijn vintage aankopen had ik niet eens geweten dat ze bestonden. Maar dat deze op twee dingetjes na vrijwel in nieuwstaat is, maakt hem nog specialer voor me. De vintage 4522 die ik ook heb heeft veel meer krasjes her en der, maar ziet er ook nog zeer acceptabel uit.

4 likes

Dat laatste klopt niet. Er zijn er meer met facet geslepen glas.

1 like

12 likes

Vandaag mijn SBGN003 op leder gezet.

11 likes

19 likes

Imo is dit het niet. :relieved:

1 like

Ik vind het prima staan hoor! :+1:

1 like

6 likes

Ik had die van mij destijds op een beads of rice armband gezet voor de zomer, echt een top combo (niet mijn foto btw, maar om je een idee te geven)

21 likes

32 likes