Laat je Grand Seiko zien III

Het heeft lang geduurd, maar deze kastvorm wordt nog een forum lieveling!

1 like

Er staat een SBGA103 zoals ik ook heb te koop op Watchuseek. Niet dat ik iemand zou willen tippen… maar de foto’s zijn heftig. Een beetje teveel aan de enhance knop gedraaid, in het echt is het allemaal wat subtieler, maar dit is wel een sunburst XL. Opklikken en downloaden voor groot:


10 likes

Een van de modellen waarvan ik serieus denk dat ie een keer mijn pols gaat sieren…
:+1:

Edit: volgens mij voor het eerst gezien toen @koetsjh rond zn (groene wijzerplaat) GMT aan het darren was.
Stoer en hoekig, nog steeds niet IRL gezien.
(Jaco wel trouwens) :sunglasses:

3 likes

Prachtig horloge, veel plezier gewenst.

2 likes

Klopt, was trouwens rond de blauwe gmt. :wink:

Ik ben het ook in alles wel eens met wat @Zulu in zijn, overigens weer prachtige, NA schrijft.

Alles klopt, mijn enige showstopper was destijds het gebrek aan een juiste stalen band.

2 likes

Ik hou er van!!!

1 like

Ik vind ze nog goed betaalbaar ook. Je hebt voor dit geld:

  • een limited edition van 500
  • de enige moderne grand seiko met de 57GS kastvorm, naast de twee quartzen SBGV009 en SBGV011, maar deze kast en wijzerplaat heeft meer facetten en afwerkingen dan die twee
  • het ultieme 9R15 spring drive uurwerk, nauwkeuriger dan het normale 9R65, en met een extra gouden leeuw erop, misschien als opvolger van de gouden plaquette op de pre 1975 GS?
  • de geblauwde secondenwijzer
  • met een prachtige, in het echt iets minder dan op deze foto aanwezige, zilveren sunburst
  • maar ja, een peacock oid valt misschien wat meer op…
4 likes

De nieuwe. Bijzondere kastvorm. Ik vind hem erg mooi. Alleen het bijbehorende bandje is niks.

29 likes

Als hij past zou het een no-brainer zijn om al die redenen die je noemt.

1 like

Hij Is maar 40mm. Maar ik geef toe, het is op een of andere manier niet de kleinst vallende 40mm die je zult vinden. De SBGV serie zoals hierboven valt in mijn beleving iets kleiner. Maar een leren band helpt hem kleiner te doen vallen in vergelijking met de stalen band die er standaard op zit. Ik moet hem ook eens op de blauwe alligator zetten.

Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Vandaag de SBGN009 om.

8 likes

Wat is die 5-piece band toch mooi

14 likes

Een hele mooie weer Tom!

1 like

20 likes

Helemaal eens! De “goedkopere” GS quartz modellen vielen voor mij af omdat ik de 44GS kast zo tof vind (net als jij weet ik). Maar de band maakt ook echt een enorm verschil, uiteindelijk is dat een groter oppervlakte van je horloge dan de kast.

1 like

Klopt helemaal!
De plaat van m’n SBGR311 mis ik nog wel, maar de kast en band van deze zijn veel mooier

1 like

Ik vind het een van de minste GS’en. Weet niet hoe het komt, maarja. Niks zo persoonlijk als smaak. :+1:

Ben benieuwd of jij een banden combinatie kan vinden die hem wel afmaakt.

1 like

Dank Andre! Ik zag dat jij ook alweer een pareltje had opgevist!

2 likes

:+1: mooi horloge Tom

1 like