Laat je Grand Seiko zien III

Dank Goswin. En jij hebt de wereld van GS ook betreden zag ik. Top!

Ja, een mooie groene wijzerplaat kon ik toch niet laten liggen :wink:

En een quartz is toch wel eens handig… Blijft gewoon doortikken en netjes op tijd staan …

1 like

Weet iemand waarom de SBGV205 geen mooi kapje op de secondenwijze heeft zoals de 207 dat wel heeft?

Zal met de blauwe wijzer te maken hebben denk ik. Bij de nieuwere SBGP lijn is dit ook zo en de goudkleurige wijzer van de SBGR311 heeft ook geen kapje


6 likes

Geen idee, de blauwe secondenwijzer van de Snowflake heeft er wel een. Wel een heel mooi detail weer van GS.

Mijn sbga001 springdrive met zilveren secondenwijzer heeft wel een kapje. Mijn sbga103 springdrive met geblauwde seconde heeft geen kapje.

Misschien dat het krom trekt als je dat kapje blauwt

Ik zag net bij een gmt een zilveren wijzer die ook geen kapje had.

We gaan wat proberen. Onderstaande banden zijn besteld:

8 likes

Mijn Snowflake met blauwe wijzer heeft een zilveren kapje, dus die is niet mee geweest in het proces van de secondenwijzer.

2 likes

Dat ben ik met je eens. Toen ik je SBGR311 zag vond ik de plaat wel mooi maar de band was wat underwhelming en saai. Ik vind de 5 piece band een stuk knapper om te zien :ok_hand:

1 like

Die Arne staat prima als je het mij vraagt

fbbe77ce753cc1c372338775b5d2d0afa7a3ea63_1_690x463

15 likes

Cool ! Echt strak.

1 like

Ziet er goed uit inderdaad!

1 like

Zou ook bij Ko een paar mooie banden laten maken.

Persoonlijk vind ik dat er bij dit horloge geen leren band past. Misschien een goede rubber of nylon band. Als de bandaanzet maar een goede dikte heeft.
De structuur van de originele band vind ik erg mooi. Grijs en groen tinten staan ook prima.

3 likes

Dat vind ik ook. Helaas is de kwaliteit beneden de maat en draagt hij ronduit beroerd.

1 like

Je zou kunnen overwegen om de vouwsluiting te vervangen door een simpele gesp. Dat draagt al een stuk beter. En even de lange en korte delen omdraaien en even oprollen voor meer souplesse.

1 like

Kan. Alleen waar de gesp moet komen zit geen inkeping voor de ‘pin’ van de gesp en er zit een heel ielig pinnetje in.

Die had ik even gemist!
Kijk ook niet zo vaak meer, momenteel erg druk.

Erg mooi horloge, destijds tussen deze en de Chronomaster getwijfeld. Denk dat een rubber band ook goed zou staan.

1 like

Dank! Ik vind hem ook echt mooi. Bijzondere kastvorm. Ik ga hem o.a. op Hirsch Performance proberen.

1 like