Laat je Grand Seiko zien III

Long time no post :wink:

24 likes

We durven geen Snowflakes meer posten… :roll_eyes:

Oh zeker wel :wink:

15 likes

13 likes

Eigenlijk vind ik de Grand Seiko’s met ook de tekst Seiko op de dial meer in evenwicht dan de huidige.

5 likes

Helemaal mee eens!

9 likes

Dat is een kwestie van smaak, hetgeen uiteraard iets persoonlijks is.
Met evenwicht heeft het niets te maken.
Het weglaten of toevoegen van tekst recht onder het midden heeft geen effect op het evenwicht.
Toevoeging van een gangreserve-indicator links en/of een datum rechts zou voor een verstoring van het evenwicht zorgen.

Let us agree to disagree. :wink:

1 like

Kijk maar uit, anders doe ik net als @koetsjh en dan laat ik de gulden snede los op de wijzerplaten met en zonder SEIKO bovenin, en dan zul je inzien dat met SEIKO bovenin en een power reserve meter het meest evenwichtig is… :slight_smile:

2 likes

:wink: Je mag inderdaad best proberen me te overtuigen. Maar ik zie dat niet gebeuren.

:smile: :ok_hand:

1 like

1 logo bovenaan.
1 onderaan.
Mooi in balans zo :grin:

21 likes

Order you bring in the balance.

2 likes

Imho is het afhankelijk van de lay-out van ieder individueel exemplaar.

3 likes

Waarbij wellicht ook de culturele achtergrond meegenomen mag worden.

Japanners zoeken harmonie, dat is niet hetzelfde als symmetrie.

Wij westerlingen denken bij symmetrie aan iets “uitgebalanceerd”.

De Japanner ziet dat anders.

Overigens wil het niet zeggen of dat meespeelt bij de lay-out van de GSsen. :wink: Het zou zomaar kunnen.

3 likes

Dat is een mooi horloge. Maar als je evenwicht belangrijk vindt, dan zal die datum je storen.:wink:

1 like

Had van mij zonder datum gemogen inderdaad :wink:

1 like

Maakt ook nog uit hoe de wijzers staan op de foto :wink:
Ik denk dat een wijzerplaat mag uitnodigen om naar te kijken hoe laat het is en dat een datum best aandacht mag trekken .
Elk moment van de dag anders maar steeds in goede samenhang ; da’s de uitdaging van een goede leesbare layout volgens mij .

2 likes

11 likes

De NA is eindelijk binnen, nu kan ik hier ook meedoen :slight_smile:

28 likes