Laat je Grand Seiko zien III

Ok… let’s agree to disagree on that. De band op die titanium snowflake vind ik persoonlijk niet zo.
Maar gelukkig mogen meningen verschillen!

2 likes

1590 lijkt me niet teveel, zeker niet in de eu. Mooie maat, mooie wijzerplaat, titanium blijkbaar (ook te zien aan de pinnen in de band ipv schroefjes). Maar die zijkanten vind ik lastig. Het kan zijn dat ze perfect zijn, het kan ook zijn dat ze een polijstje gehad hebben. Misschien nog een paar betere foto’s vragen? Of gokken.

1 like

Ik heb even een soortgelijke foto van mijn sbga001 zijkant gemaakt. Dat ziet er zo uit:

3 likes

Tja. Slechte telefoonfoto’s. Onmogelijk om een goede inschatting van de gepolijste delen te maken.

1 like

Wel een grappig stukje over GS: https://www.fratellowatches.com/top-10-grand-seiko-watches/

1 like

Nette staat maar de zijkanten zijn lastig te beoordelen !
Mijn SGBN013

2 likes

De nieuw gestuurde fotos zijn niet heel veel duidelijker :sweat_smile:

1 like

Beetje vaag maar wel strak toch !

2 likes

Nee, die geven hetzelfde beeld.

7 likes

Daar is hij weer, dat geile ding.

Hmmmm.

Een beetje risico zit er wel aan als je voor een 100% perfecte wilt gaan. Maar wel een prachtige GS in titanium voor een scherpe prijs. Aantrekkelijk aanbod. Wat is je indruk van de verkoper (gesproken?) en wat zegt hij van de staat? Als het een pietlut is heb je goede kans op een mooie staat, anders valt het geheid wat tegen als je de lat hoog legt. Anders wordt het een dagelijkse GS beater? (Bestaat dat!?)

1 like

Jup, draag 'm regelmatig!

7 likes

100% zeker gepolijst, en niet op de GS manier.

2 likes

Deze vintage GS maar eens op een zomers bandje gezet. Wat vinden jullie er van?

3 likes

:point_up:

1 like

:point_up_2:

1 like

Hhahahah geniaal.

Zonet toch weer mijn sbgv247 op staal gezet. Let er op dat als je dit doet, je push pins maximaal 1,50mm diameter mogen zijn. Anders krijg je de pins niet in de gaatjes.

En ja, deze band en lugs sluiten niet gelijkvormig op elkaar aan. En toch werkt het voor mij prima.

Ik vind deze 3 piece band goed passen, maar ik zou er toch ook wel eens een wat meer bling 5 piece op willen zien. Ik bedenk me nu alleen dat ik natuurlijk ook even de endlinks van mijn twee andere 5 piece banden had moeten proberen of ze uitlijnden met de gaatjes. Helaas vergeten…

6 likes

Zou het dan toch? Met dit juweeltje en de gs quartz, steeds minder behoefte om te flipperen.

20 likes