Laat je Grand Seiko zien III

Welke referentie is dat, joh? Mooi hoor.

Ik vind de 5 schakel GS banden juist mooi

5 likes

Ok. Iets met smaak en twisten en zo.
De band op je foto, heet dat ook een 5 schakel?
Dan mogen van mij schakel twee en vier ook gewoon brushed of zo, in ieder geval niet zo shiny…
Maar goed, dat is het mooie van horloges en fora als dit,
Ieder zijn ding!

2 likes

Ik dacht dat het hier op het forum zo genoemd werd. Ik vond een beetje contrast en verschil tussen gepolijst en brushing juist mooi. De lugs boven op zijn ook geborsteld en de bezel gepolijst. Doe mij dit maar ipv zo’n standaard oyster bijvoorbeeld.

1 like

Toch heerlijk, ieder zijn favorieten!

Die kan je gewoon bij GS kopen. Tot +/- 2014 kreeg je ze zelfs gratis als je aangaf een dikke pols te hebben :grin:

1 like

Is titanium.

Dank!

Dat is de SBGW231. Voor mij de mooiste GS.

2 likes

Leuk toch? Ik was er van op de hoogte :grin:

Aha top. Ook enig idee hoe duur zo iets is?

Dikke pols heb ik niet en ik pas de band wel. Maar als ik er weer van af zou willen zijn dat soort dingen wel goed om rekening mee te houden.

GS mod je niet. De banden zijn fantastisch. Door de samenstelling van schakels altijd perfect pas te krijgen, en in samenhang met de horloges zelf toch één van de beste totaalpakketten die ik in handen heb gehad.

Ik ben een notoire bandenswapper, maar krijg het bij m’n GS niet over het hart om er iets aan te veranderen. :slight_smile: Ergens in m’n hoofd denk ik dan dat ome Tanaka zich in z’n graf omdraait.

Juist ja. Hij blijft prachtig, al is splashproof een reden om geen trekkers over te halen. :slight_smile:

3 likes

Inderdaad fantastisch mooi! Ik heb deze GS nog niet in het echt kunnen zien en zie op afbeeldingen veel verschil in kleur van geel/beige tot zilver. Hoe zou jij de kleur omschrijven?

1 like

Zeker. Leuke wijzerplaat en 37mm titanium voel je amper op de pols.
Ik heb misschien nog ergens wel een schakel liggen.

1 like

Kleur hangt er af van de lichtval. Van ‘gebroken wit’ tot crème.

1 like

Ik vind de 5 piece banden ook mooi. Als je er een 3 piece naast houdt, dan is die toch een stuk eenvoudiger. Ik vind de 5 pieces perfect passen bij mijn spring drives. En de sbgv011 die ik had, had ook een 5 piece en dat vond ik heel mooi passen. Maar ik heb ook een 3 piece voor mijn quartz, en daar zou ik een 5 piece te bling voor vinden.

Wat ik wel zie is dat niet alle banden een typenummer hebben ingeslagen. Ik weet niet hoe moeilijk of gemakkelijk het is om de juiste schakel te vinden als je geen nummer hebt.

2 likes

Schakel uitwisselbaar is geen probleem. Gaat vooral om de endlinks.

1 like

Ik heb het ooit custard genoemd. Je kunt bijna niet afgaan op online foto’s. Daar varieert de wijzerplaat van bijna wit tot geel. Ik heb daar ooit een een post over geplaatst.

4 likes

Goede reden om deze eens in het echt te bekijken :grinning:

Wat denken we er van? Het probleem is dat ik met dit soort bedragen veel te veel ga twijfelen vaak. :roll_eyes::roll_eyes:

5 likes

Hij ziet er zo te zien op de geborstelde delen heel goed uit. De foto’s met de gepolijste zijkanten vind ik moeilijker te beoordelen. Het kan zijn dat dat ook als nieuw is, maar ik vroeg me af of er niet wat oneffenheden te zien zijn. Geen krassen in elk geval. Maar misschien is hij ook gewoon als nieuw. In de band zit nu 1 halve schakel, maar je hebt 2 halven nodig om alle afmetingen te kunnen maken: 1 halve, 1 hele, 2 halven zijn drie verschillende lengtes.

En wat vragen ze er voor? In welk land? Er moet buiten de EU dus nog 25% bijgeteld worden voor NL import en BTW.

Daar twijfelde ik dus ook over. Wellicht iets gepolijst oid? Geen idee.

Binnen de EU gelukkig dus geen import etc. Hij vraagt er 1590 voor :thinking: