Laat je Grand Seiko zien III

Niet mijn foto…maar SBGE253G

Er zijn ook twee nieuwe high beat GMT’s. Maar ja, 14,4mm dik en 44,2mm diameter, en een datum en kroon op 4 uur, allemaal no-go’s voor mij:

Evenals deze, waarvan eerst werd gezegd dat het photoshops waren, maar die toch echt blijken te bestaan. Maar ja, deze zijn dan tenminste nog 40,5mm diameter:

3 likes

Dat artikel zag ik voorbij komen, maar interessanter nog (ofschoon die twee Soko GSen erg tof zijn) is deze link die in het artikel aangehaald wordt:

Hopla. GS de boer op met een ander echappement en bovenal, dunnere uurwerken. Whoop whoop.

Jazeker mag dat.

Er is ook al bewegend materieel van de 255 in omloop…heeft een afstelbare clasp. Beetje dik wel weer.

10 likes

Zijn er ook beelden van de clasp?

https://www.instagram.com/p/CBd441-nppP/?igshid=nzs66zs8i8uu

1 like

Ai, dat lijkt toch wel sterk op de clasp van mijn Invicta… Hij zal vast beter gemaakt zijn, maar hadden ze die gaatjes niet kunnen verbergen? Wel lekker practisch met verstellen.

Helaas geen snelverstelling. Gemiste kans.

Helpt ook niet echt dat die mijnheer doet alsof de hoofdprijs vasthangt aan het prijskaartje, en het enige dat hij moet doen is keihard trekken om hem te winnen.

1 like

Oeh, daar staat wel met hele grote letters daily beater op…

1 like

Nog een nieuwe hi beat en automatic. Niet mijn foto’s trouwens.

5 likes

Ik hou het nog even hierbij. :smiley:

14 likes

20 likes

En terecht, blijft prachtig!

2 likes

Die blauwe hi beat is ook erg mooi.

Q

Met al die interesse voor GS dacht ik om maar mijn 6146-8000 eens te dragen. Horloge is full set en gekocht in Tokyo. Het horloge is stamt uit 1969 en loopt nog als een zonnetje. Zo mooi afgewerkt als een nieuwe seiko is het niet maar nog steeds draag ik hem met veel plezier. Morgen post ik een moderne.

14 likes

Zaratsu en hoeken. Je kunt zeggen dat de endlinks niet aansluiten, maar ik vind het passen bij het hoekige karakter van de kast. De sbgv247 op staal:

12 likes

Hij is niet zo bling en 50 jaar oud maar of het qua afwerking zoveel onder doet voor een moderne durf ik te betwijfelen. Vroeger was Seiko ook geweldig vakmanschap.

2 likes

Wat is deze toch mooi, althans op de foto’s vind ik hem schitterend:

Ook een pluspunt dat ze voorzien zijn van de 9S64

Hier alle drie bij elkaar:

17 likes

Het is ongelooflijk hoe nauwkeurig alles loopt, nog steeds minder dan 10sec/dag. Horloge liep een jaar of 5 geleden waterschade op, toen heb ik alles in 1x laten nakijken door GS in Amsterdam. De prijs was nog geen 10% van wat een Rolex revisie zou kosten.