Laat je Grand Seiko zien III

3e en 4e foto’s zijn echt top :ok_hand:

1 like

Grazie mille. Dit zijn ook de beste van de 3000 die ik vanmiddag heb gemaakt :laughing:

3 likes

Mooie foto’s :+1:

1 like

Super! En je collectie ook! :ok_hand: :wink:

1 like

Mooie foto’s! Moest de Leica geen foto’s maken ipv de Nikon?

1 like

Nee, die Leica had ik tot vandaag in bruikleen. Ik heb het geprobeerd hoor, maar te zwaar, geen zoeker, handmatig scherpstellen en teveel gewissel met lenzen. De Nikon is beter voor lafjes klik-en-klaar foto’s te maken, wat meer mijn voorkeur heeft.

1 like

Top foto’s. Door het slaap gebrek las ik wat anders bij “seamAn”! Welterusten !

1 like

Is toch de T? Daar schiet ik mee en kan gewoon automatisch scherpstellen? Maar ik snap jouw overwegingen. Ik vind het heerlijk maar heb er ook een Nikon naast als het snel en makkelijk moet.

Mooie foto’s!

2 likes

Niet met de lenzen die er bij kwamen. Een vintage Leitz 135mm en een 7artisans portretlens. En om nou gelijk een shitload geld uit te geven aan een passende macro lens en zoeker…gaat allemaal van mijn horlogebudget zeg maar :wink: Fotografie is onderdeel van de hobby,maar niet mijn hobby. En de Nikon schiet wel aardige plaatjes verder. Soit, nog een paar dan.

20 likes

Prachtige foto’s :+1:

1 like

Heel mooi! Zou nog weleen mooie macrolens willen hebben voor de Leica :innocent:

2 likes

:zipper_mouth_face:


8 likes

Wat een wansmaak heb je dan zeg.

1 like

I added diamonds on my Grand Seiko. How do you think?

WOW. Je kunt het mooi of lelijk vinden, maar we staan nu als GS liefhebbers wel weer op gelijke voet met de Rolexi. Ook wij hebben nu wansmakers die alles met bling behangen! Nu nog bling met regenboogkleuren op een gouden GS en we zijn er helemaal!

Voor wie het niet kent, dit is “af fabriek”, “originalteile”, echt…

Zoals de eigenaar van de GS met diamanten zelf zegt:

I hope to see more people do iced out Grand Seiko. That’ll elevate the status of Grand Seiko. It’s already a great watch on par or better than Rolex. Grand Seiko needs more attention from those segment of watch lovers as well.

3 likes

Vreselijk…

One step at a time please… :open_mouth:

Daar moet ik dan toch de vraag tegenover zetten of je deze ooit in het echt hebt gezien?
Kopen? Nee, zeker niet!
Bijzonder mooi? Absoluut!!!
Over the top? Absoluutst!!!

2 likes

Even los van het gegeven dat ik mezelf niet zo snel diamanten zie dragen (mijn Friese moedertje heeft het bloed van Bonifatius nog niet heel lang geleden van het lemmet afgeveegd). Het vakmanschap van Rolex bij het zetten van edelstenen is ongeëvenaard, van het selectieproces (vorm, helderheid, vonkel etc.) tot het zetten van de steen in de kast en lunette, het is echt een kunst an sich. Beetje wat ze in Japan met metaalbewerking doen.

Die diamanten zijn - voor zover ik kan zien van de foto’s- niet zo heel erg mooi gezet. GS heeft trouwens wel kasten en wijzerplaten waarin diamanten verwerkt zijn.

Al iets meer vakmanschap dan “laten we er maar wat steentjeuhs op pleureuh”

Beetje hetzelfde als dit

Vs

https://m.youtube.com/watch?v=NNPUN098ygo

Edelstenen zetten is een kunst, en in het voorbeeld van bovenstaande jammerlijk mislukt.

2 likes

Ik zou weinig moeite hebben met ene one piece collectie als het deze zou zijn:

Vooruit, uit het topic ‘beste horloge onder de 200 euro’ wel een Citizen of SKX erbij. Je moet toch ooit zwemmen enz.

8 likes

Eigenlijk is deze gewoon gaaf!

1 like

Ik vind dat zelfs zonder ‘eigenlijk’.

Stijlvoller met suiker is lastig imho.

1 like