Laat je Grand Seiko zien III

Ik ben heel benieuwd. De gouden letters op de caseback zijn een klein minpuntje, maar het uurwerk ziet er verder echt prachtig uit in de kast. Vooral de power-reserve is zo mooi verwerkt.

Wanneer dit uurwerk in een mooie kast komt met bijvoorbeeld de bovengenoemde blauwe plaat zou het wel eens een winnaar kunnen zijn.

3 likes

Vijf dagen gangreserve… ik moest meteen aan deze denken maar dat is geen spring drive.

5 likes

Ja die is vet.

Deze is ook leuk. 60 st. limited

5 likes

Ik vind deze eerlijk gezegd niet zo mooi. Komt een beetje gedrongen over. Niet helemaal in verhouding.

2 likes

Komt een beetje druk over, de kleurstelling is wel eens anders dan anders.

Ik zou hem voor mezelf ook niet kopen, maar ik vind dat rood wel lekker afsteken.

Hier nog een plaatje van het nieuw hibeat uurwerk. :heart_eyes:

13 likes

Ik vind dit echt waanzinnig mooi… Is dit de achterkant van die blauwe?

Enig idee wat dit moet gaan kosten?

10k

Ja van deze.
1000st gelimiteerd.


13 likes

Gelukkig is de voorkant net zo mooi, dan word ik totaal niet hebberig… :speak_no_evil::joy::heart_eyes:

3 likes

Duidelijk wat hoger mikken langzamerhand…

1 like

Ja, vorig jaar ging de prijs al lekker omhoog met komst van het nieuwe springdrive uurwerk in de sbgy003.
Zal met dit model niet heel veel anders zijn. Alhoewel ik hoop en verwacht dat het wat lager zal uitvallen. Prijzen en horloges zijn tijdens een event in Zweden gepresenteerd. Even snel gekeken, maar een snowflake is daar ook duurder dan hier in NL.
Maar goedkoop is het niet meer.

1 like

Wow, deze nieuwe stalen high beat had ik nog niet gezien, maar dit was wel het horloge waar ik op wachtte. Alleen die rode wijzer vind ik wat frivool voor 10k… Zou er nog een non-limited komen met een gewone zilverkleurige secondenwijzer? Vast wel…

Maar wat een prachtige kast, en dikke wijzers en indices! Is het dezelfde kast als de gouden? Of toch net weer anders?

1 like

Hebben die SBGW257 en zijn broertje hetzelfde uurwerk als de SBGW231?

Ja, net als de gelimiteerde modellen van een paar jaar terug
Sbgw253

2 likes

Zo, eindelijk een ouwe liefde, met lume, zonder Explorer bezel, geen duikert, waterdicht met schroefkroon en standaard op staal. De NA van @El_penumbra van destijds zegt er genoeg over. :wink:

14 likes

Dan is het prijsverschil Wel echt opmerkelijk toch!

Proficiat. Staat hier ook op’t lijstje!

1 like

Dramatisch. Zeker voor dat geld (en PP in het algemeen).

1 like

Draag ‘m in goede gezondheid!!!

1 like

Blijkbaar is het type de slgh003, dus dezelfde kastvorm als de gouden slgh002…

https://www.instagram.com/p/CB2hB2EnJNQ/?igshid=9obgvlofd41u

Link met veel meer: https://www.olajacobsen.com/seiko-speed-dating

1 like