Laat je Grand Seiko zien III

En dat een SBGW231/235 best een koopje is.

1 like

Verschuivende normen… Een koopje zou ik het niet willen noemen.

Het doet me wel vrezen voor de nieuwe ontwerpen met de nieuwe uurwerken. Als die gaan beginnen bij 10k, dan wordt het allemaal wel echt een tandje minder bereikbaar.

Doe licht/lach of ligt/lag. :joy:

1 like

Zijn er hier leden die ervaring hebben met de stalen én de titanium GS duikers? Ik hoop er dit jaar nog een aan te schaffen, maar twijfel of de titanium versies de premium waard zijn. (OK, de gouden accenten vind ik ook mooier)

Ik heb ze wel even omgehad bij de juwelier, maar een langere ervaring van een forumlid zou ik zeer op prijs stellen.

Ik kwam al surfend deze tegen, de SBGW003, bijzonder:

13 likes

Ik heb niet direct ervaring met de GS divers maar wel met titanium vs stainless steel. En dan vooral bij het zwaardere horloge.
Ik had beslist een Grand Seiko SBGC aan te kopen maar twijfelde tussen die met de groene dial op leer (sbgc007) en die met de zwarte dial met bracelet (sbgc003). Ik had ze allebei omgehad en bij de stainless voelde hij echt zwaar aan en het horloge op leer had de neiging heen en weer te slingeren op de pols tenzij je het bandje echt strak trok.
Ik vertrok dus zonder aankoop en met een vervelend gevoel want ik wilde toch een SBGC.
Op een keer, toen ik in New York was, stapte ik bij WOS binnen. Daar lag een Titanium SBGC met zwarte dial. Dit was het! Een wereld van verschil! Dat horloge zat als gegoten om mijn pols. En hoewel het een vrij groot horloge is, merk je daar helemaal niets van. Dit komt door het Titanium.

Los van de gewichtsbesparing, ben ik er zelf ondertussen van overtuigd dat het high intensity titanium echt ook beter bestand is tegen een stootje. Ik kan dit niet vergelijken met GS staal maar wel met andere stalen horloges en die hadden allemaal vrij snel gebruikssporen.

Een ander, voor mij positief, detail is dat het titanium er iets anders uitziet dan het staal. Het is iets “grijzer”, iets “donkerder”. Ik vind het iets ingetogener. De titanium 5-piece bracelet is daardoor een echt juweeltje.

Ik vind het de meerprijs zeker waard. Zo, ik hoop dat ik je iets wijzer heb gemaakt.

8 likes

Nieuwe spring drive movement voor een stalen horloge met PR aan de achterkant. Oplage van 2020 stuks dus wellicht betaalbaar?

10 likes

En de voorkant?

Geen idee. Zat in een artikel van Time and Tide, waarschijnlijk onbewust.

Die ga je niet onder de 10k krijgen. Mark my words…

Dat denk ik ook niet. Maar het uurwerk ziet er zo ingebouwd goed uit! Jammer van die cheape tekst weer op de zicht achterkant. Maar zelfs Patek onthoudt zich daar tegenwoordig niet van. Al zetten zij je tekst wel netjes recht:

2 likes

Bij GS staat het in ieder geval aan de rand. Tjonge wat lelijk van PP om de halve achterkant zo te bedekken.

2 likes

Dat doet GS ook hoor…

Ik doelde dan specifiek op het genoemde model.

6 likes

Een gelimiteerde “Snowflake” 41mm, Donkerblauwe plaat. :innocent:

2 likes

Credor gaat ook een verhalenlijn uitzetten.
Hier de 1e over het logo

2 likes

Wens of feit?

Zou wel heel interessant zijn! Behalve dan die 41mm…

Wat is er dan mis met 41mm?

1 like

41mm is inderdaad perfect… :+1:

Het 9RA5 uurwerk is 34mm. Een snelle blik op de caseback zou dan al gauw het idee geven van een groot formaat horloge: Denk aan de SBGD serie met 43mm

image

.
Maar… als je goed kijkt hebben ze iets magisch gedaan met het uurwerk en de caseback om het passend te maken in de kast. Welke misschien nu zelfs wel onder 40mm uitkomt?

Een donkerblauwe plaat zou in de lijn liggen met de andere 60th.

4 likes