Laat je Grand Seiko zien III

Pensioen is op jou leeftijd. VUT is meer voor mij…

Qua leeftijd heb je gelijk. Maar VUT klinkt in tegenstelling tot pensioen zo omkeerbaar. Met pensioen heb je dat toch minder. Dan ben je klaar :slight_smile:

De kast en band zijn hetzelfde als mijn SBGV247 denk ik?

8 likes

Nee, VUT is gewoon vervroegd stoppen… als je eerder wil stoppen wil je vooral niet meer starten.

2 likes

Klopt, helemaal gelijk.

1 like

De SBGA283 en 285 zijn naar mijn mening ondergewaardeerd. Ja, ik vind de SBGA201 en 203 mooier (dat is de complexere versie), maar deze 283 en 285 zijn iets meer onder de radar. En list een stuk goedkoper. 3.800 is echt niet teveel. Misschien dat ik ooit nog eens een 285 of 085 met zwarte plaat koop.

2 likes

Die zwarte is ernstig bescheiden qua uitstraling omdat hij grotendeels mat is. Met dat uurwerk is het echt ernstig veel horloge voor het geld, zeker gezien de grijze prijzen.

Ja, ik zie hem net nieuw voor 3100, 3200 en 3300 op Chrono24 staan in Duitsland en Engeland, incl verzending. Maar wel alleen de 285 versie, terwijl ik een zwak heb voor de 085 versie met SEIKO op de plaat…

1 like

Snap ik. Heb ik ook maar bij deze vond ik het niet zo’n probleem omdat onderaan wel de Spring Drive tekst staat.

1 like

9 likes

Heb er laatst 1 in het echt gezien was altijd zo van seiko nou nee dankje maar toen ik die zag dacht ik echt wow :heart_eyes:

1 like

Het is dat ik de trekker niet over durf te halen bij z’n dure Quartz. Ja het is 9F maar voor nu nog een beetje moeite mee…

2 likes

Ik weet er nog wel een met de kop eraf. Als dat helpt. :yum:

2 likes

06

6 likes

Prachtig! Ik ben nieuwsgierig naar het typenummer, welke is dit? Alvast dank.

1 like

Dit is de SBGX321. Een JDM model.

2 likes

Op deze foto (van het net) lijkt de ceramische bezel minder verticaal te staan. Ligt dit aan de foto of weet iemand het antwoord?

Binnenkort te koop ben ik bang. Heb wat anders op het oog.

11 likes

Wel echt heel mooi!!

2 likes

Wil je hem komen passen? :smile: