Laat je Grand Seiko zien III

Iemand bekend met deze?

Het lijkt mij een SBGR261 maar dan met wat tekst op de rotor. Of is er meer gewijzigd?

Ref is een SBGM20M volgens de verkoper.

Het zegt mij niks. Lijkt op een of andere toko welke een eigen rotor erin plaatst. Referentie is niet des GS.
Wat mij opvalt. Wijzerplaat is van nieuw GS model. In dit geval klopt de garantie kaart en het bandje niet (uit Seiko periode).

1 like

Zou ook zeggen dat er een af rotor in zit, de gehele afwerking is niet des gs. Al zeggen deze foto’s niet alles. Vind het eerder minder dan beter.

Zelf Made pics en nog blij met het horloge!!

31 likes

Het zou blijkbaar een 261 moeten zijn met een speciale, gesigneerde rotor.

De tekens op de rotor, doos en boekje “ する高級時計工房 “ staan voor Shizuku-ishi Watch Studio.

Deze studio is bij de liefhebbers wel bekend.

Vermoedelijk is de gesigneerde rotor het enige afwijkende onderdeel. Dat wil ik wel eens navragen.
Horloge staat te koop voor ca. 4.300€

2 likes

Dank!

Dit had ik inmiddels ook ontdekt. Zo’n meerprijs voor enkel een gouden gesigneerde rotor vind ik het niet waard eerlijk gezegd.

:flushed:

:joy: Ik dacht serieus dat die Old Time Heure er een andere rotor in had geknald.

Google is je vriend. Staat op Chrono voor 4450. En ik kwam nog een plaatje tegen gelinkt aan de する高級時計工房 met standaard GS modellen welke allen een afwijkend referentie nummer hadden.

Het uurwerk is verder niet mooier bewerkt of beter gereguleerd. Althans dat is niet aan de specs af te leiden, want die zijn gelijk aan de sbgr261.

1 like

Ik had 'm via chrono gevonden dus de prijs was me ook bekend. Ik kan echter geen enkel ander horloge vinden behalve deze.

http://www.morioka-seiko.co.jp/shop/gs.html

1 like

Wel geinig natuurlijk. Ik hou altijd wel van net effe anders.

1 like

Meerprijs is slechts 22.000jpy en alleen te koop bij een bezichtiging aan de studio/ atelier.

1 like

In de studio is een shop waar je “speciale” GS kunt kopen. Daarvan is de rotor gesigneerd in kanji met het officiële logo van de studio. Deze modellen zijn iets duurder dan de standaard versie maar de gesigneerde zijn alleen daar, in kleine hoeveelheden en niet genummerd, verkrijgbaar.

2 likes

Een beetje alsof je een spijkerbroek koopt en de verkoper zijn handtekening er op zet voor een tientje extra.

Rotterdam onveilig maken met gedestingeerde forum genoot.

16 likes

No deskdiving! Schuif de foto’s door en zie de GS duiker echt onderwater met de duiktijd op 36min. De eerste duiker die ik ook echt als duiker gebruikt zie worden. Bij mij blijven het pizza timers:

https://www.instagram.com/p/CCb8e02Hr5j/?igshid=14k5l3dppbtmp

Haha, dat jullie, als brave burgers, iets onveilig kunnen maken zou me verbazen. Laat staan Rotterdam :wink:

2 likes

My act works… :sunglasses:

1 like

Aangezien de zoektocht voor een nieuwe aanwinst met een zwarte plaat op basis van plaatjes zeer lastig bleek maar een tripje naar Rotterdam gepland.

Omdat je met deze hobby altijd flexibel moet zijn was het aanvankelijke doel deze GS limited met blauwe plaat.
Sowieso ben ik groot liefhebber van blauwe sunburst en daarbij is deze afdoende waterdicht om voor alle momenten te voldoen.

Helaas, je verwacht het natuurlijk niet maar hij was net te groot voor mijn pols. Toch is ie in het echt nog een stuk fraaier dan op de foto’s. Echt een knaller.

Aangezien zwart het doel was ook nog even verder gekeken. Voor mijn babypols is de keuze bij GS helaas zeer beperkt als het geen quartz wordt.
Spring drive kan nog af en toe maar hi-beat is nog dikker.

Deze instap spring drive is list maar 3800 euro en daarmee met afstand de goedkoopste samen met zijn broer met champagnedial.
Daarvoor krijg je wel het fenomenale uurwerk maar geen zichtbodem en de eenvoudigere drie link band. Met de matte plaat en de deels gematteerde indexen is deze erg rustig en low profile. Ook de kast is namelijk grotendeels gematteerd. Mooi detail is we dat de opdruk op de plaat een soort van crèmekleur heeft. Mooi detail!!

Als laatste deze om de pols. Alhoewel ik op foto’s helemaal afhaak op het gebrek aan balans doordat de wijzer van de seconden niet gelijk zit met de wijzer van de gangreserve had ik daar om de pols geen last van. Hij valt werkelijk prachtig. Ook door de band die heel soepel valt en prachtig is afgewerkt. Showstopper is voor mij wel een beetje het gebruikte uurwerk maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Helaas niets gekocht gisteren maar wel weer een stapje verder in het proces richting mijn horloge VUT.

15 likes

Vut? Geen pensioen dan?