Laat je Grand Seiko zien III

Hahah jij hebt altijd de front row seats :joy:

1 like

Na ja upgrade. Ik vind het mooie techniek. Wilde er verder geen waarde oordeel aangeven tov quartz.

Maar toch ingewikkelder dan quartz, non? Is in ieder geval stuk prijzigerā€¦

2 likes

Die sweeping hand is naar mijn mening wel een upgrade, als je dat zo kan noemen. Quartz en spring-drive zijn voor de rest heel andere uurwerken dus moeilijk te vergelijken

1 like

Voor mij persoonlijk is het spring drive uurwerk een stap omhoog om deze redenen :

  • het idee en het vakmanschap plus uithoudingsvermogen van 1 persoon die er 20 jaar aan heeft gewerkt om die droom te verwezenlijken en te perfectioneren. Houd ik vanā€¦mooi stukje geschiedenis
  • een zeer vernuftig / vernieuwend en tevens enorm energiezuinig uurwerk met gangreserve van 72 uur
  • uurwerk (accuratesse) is niet gevoelig voor positie, zwaartekracht, schokken, en ook niet afhankelijk van hoeveel de spring is opgewonden
  • accuratesse is ongeĆ«venaard voor een automatisch uurwerk met zā€™n 0.2 s/d en zeer stabiel
  • en met als uiterlijk resultaat de gliding secondewijzerā€¦voor mij een uiting van de tijd in de natuur die ook vloeiend verloopt

Daarom is voor mij het Spring Drive uurwerk zeer bijzonder.

14 likes

De marketing doet zijn werk denk ik dan.

4 likes

Daar zijn meerdere voorbeelden van in de wereld

De sbgv235
Nee, geen ervaring mee. Dit horloge heeft me nooit echt aangesproken. Het is de kastvorm welke mij ervan weerhoudt. Ook nooit een klant gehad die dit horloge graag wilde bestellen.

Heb wel ooit overwogen om de sbgv217 te kopen en een mock up te doen. De gehele wijzerplaat/ uurwerk in een andere kast.

1 like

Maar begrijp ik nu uit de wat kritische geluiden van @ElChueco @El_penumbra @tompj dat SD overgewaarde marketing blah blah is en dat de quartz (of een automaat?) te prefereren is?

Neen Tomā€¦niet voor mij!

Marketing zeg je?
Horloges boven de 1000 euro die meerdere secondes per dag fout lopen, die hebben marketing nodig.

1 like

Nee hoor. Maar een deel van dr argumenten is heel handig in de hoofdjes gepushed. Mooi geromantiseerd. Overigens heel veel voorkomend bij horlogemerken.

3 likes

Pssst! Heb je niet toevallig een sbga375 liggen? :joy:

Kom dan met tegen feiten aub Tomā€¦ipv onzin over mij te posten.

2 likes

Ja doen ze goed. Ik wil er 1. :joy:.

Alleen al om die sweeping second. Smoooooth

3 likes

Gastā€¦

2 likes

Ik denk dat hier op HF vooral de trend heerst: Zo plat mogelijk, want GS/ Seiko maakt alleen maar dikke horloges, dus is quartz de keuze.
En het gangreserve wijzertje op de voorkant is al sinds jaar en dag een punt van kritiek.

3 likes

Tuurlijk niet. Sterker nog, we zijn allemaal geneigd om snel te willen upgraden, maar dat doet voor mij niks af aan hoe de Quartz om de pols ligt. Sterker nog, voor mij beterā€¦ Super dun!

4 likes

Ja die quartz is inderdaad lekker dun en draagbaar (ik vond m even te dun zelfs toen ik de Tudor GMT veel droegā€¦:wink:). Maar de SD is wel okee met 12,5 mm, toch?

1 like

12.3 iddā€¦zeer slank in mijn ogen en perfect in verhouding.

4 likes

Ja dat is inderdaad een minpuntje, maar ik vind het geen deal breaker. Ze hadden die op de achterkant moeten proppen (gebeurt bij sommige modellen toch?).

2 likes