Laat je Grand Seiko zien III

Ik zie het punt zeker. Zelf valt het mij nauwelijk op…wel is het leuk om gaandeweg de dag vordert het wijzertje langzaam te zien oplopen. En ook heel vlot…geeft ook aan hoe energiezuinig het uurwerk is. Leuk.

1 like

Grappig, al deze punten zijn voor mij juist een plus!

  • Dikte, heerlijk, ik hou van meer chunky dressers
  • De gang reserve geven de Spring Drive wat te zien op de dial, anders best saai.
2 likes

Omdat @daffie zo’n goede smaak heeft:

13 likes

Heerlijk! :ok_hand:

1 like

Ja, ik heb nog een leuke in de aanbieding met een mooie hf korting :slight_smile:
Lekker plat en gangreserve op de achterkant

2 likes

Zo mooi een springdrive en dan met name de SBGA375

Doen!!!

11 likes

Is dat de jouwe? Top!

Wel effe leuk om neer te pennen.

Ik zat toevallig vanaf mijn vakantie met dit vraagstuk in mijn hoofd.
Ik heb een heerlijk diverse collectie van horloges. Toch draag ik, sinds ik de DJ & BB heb die bijna altijd.
Zijn vanaf het begin (een jaar of 4 geleden alweer) grails geweest & ook echt mijn daily grails gebleken.

Dan ga je op vakantie & neem ik weer alleen de DJ & BB mee & dan ga je nadenken.

De GS & Zenith die ik heb, ben ik echt verliefd op als ik ze om de pols heb.

Dan nu het vraagstuk; Zou ik ze missen als ik ze niet meer heb?
Dan loop ik tegen een aantal punten aan:

  • Ik hou va diversiteit & afwisseling.
  • Heb het geld wat ‘erin’ zit niet nodig.
  • Ik vind ze prachtig als ze eenmaal om de pols zitten

Wat is het dan, dat ik toch steeds twijfel of ik die 2 niet moet verkopen voor nog een ‘echte’ knaller.
En daarom deze reactie, wat is nou de échte knaller?

Voor mijn gevoel is dat vooral marketing & meer meer meer willen.
Om dit op GS te betrekken, ik vind mijn GS waanzinnig, maar iedereen zegt elke keer dat de échte topper degene zijn met een sprindrive… Maar leg ik de voor mij nadelen van de Springdrive tov de voordelen van mijn horloge, dan blijf ik toch liever bij de mijne.
Wat zijn we allemaal verwend & wat laten we ons makkelijk beïnvloeden. Dat moeten we ons vooral realiseren.

3 likes

zekers!

1 like

Het is gewoon de invloed van teveel tijd doorbrengen op het forum :slight_smile:

6 likes

Haha…spreek voor jezelf. :wink:

En gewoon doen wat goed voelt…:+1:

1 like

Dat bedoel ik.

Ik ben de laatste tijd aan het oriënteren voor een Morgan Threewheeler.
Auto’s is altijd by far hobby nummer 1 geweest. Afgelopen jaar natuurlijk wel de GTI gekocht, maar dat voelt toch meer als vervoer. Ik was nu dus aan het oriënteren op Zenith & GS eruit & een DD ofzo erin. Maar ik denk nu… Waarom? De DJ is mijn grail… Wat moet ik met een DD dan?

Andere optie is dus…
2 horloges eruit, wat BTC er tegenaan… Morgan erin?!

Luxe problemen.

Is geen aanval op jouw horloge, ik vind 'm prachtig Daffie. Ik heb er ook even kort over nagedacht om deze te kopen. Als wij horloges van 3K kunnen dragen & kopen zijn we verwend, we kunnen het ons niet realiseren, maar het is wel zo.

3 likes

Hoog tijd inderdaad dat een upgrade naar spring drive plaatsvindt in jullie collectie. Bespreken we nog even een mooie prijs ook.

4 likes

Geen idee waar je het over had dus maar eens even gaan kijken wat een Morgan Threewheeler is. Voor de prijs van die auto kun je een hoop horloges van kopen (of verkopen natuurlijk). Wat een ding zeg.

1 like

Nee zo zag ik het ook zeker niet. :+1:

Bedoelde eigenlijk dat je gelijk hebt…maar zie het zelf ook maar een beetje met een kwinkslag. Tuurlijk verwennen we onszelf met deze luxe artikelen en worden we allemaal wel ten dele beïnvloedt.

Dat wil niet zeggen dat we hier niet goed aan doen…het blijven persoonlijke keuzes. Ik ga bijvoorbeeld nooit op vakantie en rijd in een goedkope auto. Verder geen dure aangelegenheden, dus kan ik de keuze maken voor af en toe een mooi duur horloge. Plus ik vind het vanuit mijzelf al lastig merk ik 3k voor 1 horloge te verantwoorden. Vandaar ook vaak het flipperen en terug naar het goedkopere segment. :wink:

Enfin…kijk wat voor jezelf goed aanvoelt. Ik herken het…en weet ook dat dit gevoel fluctueert. Dus…geef het even de tijd om goed over na te denken voordat je een rigoureuze stap zet.

Ps leuk plan de Morgan :+1:

2 likes

Klopt. Dat is ook zeker niet voor iedereen weggelegd.
Ook nog niet voor mij, is mijn conclusie eventjes.

Volgend jaar kan dat compleet anders zijn. :rofl:

2 likes

Het gaat ook helemaal niet over een waardeoordeel. Het gaat gewoon over perspectief en uit de berichten die ik inmiddels heb gelezen doet inderdaad de marketing zijn werk.

Spring Drive is zeker mooie techniek, net als een reguliere automaat en quartz.

Ik zie die technieken horizontaal en marketing plaatst ze verticaal, onder andere met een prijsstrategie.

6 likes

Zeer bijzonder ben ik met je eens en verder zie mijn post hierboven.

Ennuh, het is nou ook niet echt zo dat quartz tijdens een vrijdagmiddagborrel is bedacht.

Als horloges geen luxe goederen waren geworden zou dit denk ik ook een heel andere discussie worden! :wink:

1 like

Graag hoor ik waar ik precies een kritisch geluid heb laten horen…

1 like

Thanks!