Laat je Grand Seiko zien III

Hey lekker zo’n spring drive. Goed gedaan…welkom bij de club. :+1::wink:

Prachtig!! :heart_eyes:

1 like

Spaceflake

19 likes

Twee Molequin straps net binnen. Navy Blue en Whiskey Tan. #happy


25 likes

Staat 'm erg goed! :ok_hand:

2 likes

Beide erg mooi!

1 like

:sunny:

20 likes

9 likes

Veel mooier dan een quartz!!! :heart_eyes::heart_eyes:

Geintje mensen, kom op nou… :kissing_smiling_eyes:

1 like

Echt heh! Een flinke upgrade!

:laughing::wink::kissing_smiling_eyes:

2 likes

Een Morgan Threewheeler is ook wel heel gaaf hoor.

image

De auto is hier ook hobby maar is zo mogelijk nog kapitaalintensiever dan horloges… Ik denk dan altijd: hoe vaak rij je dan in zo’n ding? Familie kan niet mee in zo’n ding. Daarom hier een dikke station. Maar horloges kan je elke dag dragen natuurlijk.

3 likes

Tuurlijk zit er wat romantiek bij in. Maar het prachtige aan Spring Drive is dat er een fabrikant het aangedurfd heeft om een nieuw type echappement te ontwikkelen met superieure eigenschappen zonder batterijen of condensators die naar verloop van tijd moeten worden vervangen. Dat is een geweldige prestatie en uniek aan Seiko. Voor mij het argument voor Spring Drive.
Het wijzertje is super handig! Kan ik in de doos al zien wanneer ik hem weer eens om de pols moet slingeren…

2 likes

Hoi Tom
Oude foto of weer opnieuw aangeschaft??
Hier slaat de twijfel ook weer toe nadat ik 'm om heb gehad bij Jaap

1 like

Net overgenomen. Ik had de Snowflake nog nooit. Ik ben er wel erg blij mee!

5 likes

Instapchampagne. :sunglasses:

14 likes

Ja Daf, toch mooi. Vooral omdat een Japanse halfgod er twintig jaar in een door elfjes aangeharkte Zen tuin dag en nacht aan heeft gewerkt met zijn aangeboren satijnen vingers.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Geintje. Bijzondere techniek. Wat me vooral blijft aanspreken is het afwerkingsniveau van wijzerplaat en kast. Dat doet werkelijk niemand beter. Het uurwerk daarentegen is het bekijken niet echt waard wat mij betreft. Maar dat zit toch aan de onderkant.

7 likes

:laughing: precies mijn gedachten…had het zelf niet beter kunnen verwoorden. :pray:

Heerlijk…subliem! Is eerlijk gezegd voor mij altijd weer dé reden voor GS kriebels en (her)aanschaf. Heel bijzonder.

Benieuwd naar jouw mooie foto’s later…:facepunch:

5 likes

Mooi…zo’n instapmodel. :ok_hand::grinning:

Is er wellicht ergens een overzicht met de verschillende kastvormen en bijbehorende nummers die GS hanteert, zoals de 44GS?

Ik graag mij af onder welke noemer mijn SBGA083 valt…if any? :thinking:

1 like

20200804_192711

21 likes

In de verkooplijn valt deze in elk geval onder de heritage collection. De andere twee zijn elegance en sport. Maar dat is niet wat je bedoelt. Voor wat betreft de 44, 45 (vrijwel hetzelfde), 57, 61, 62 etc., nee, dan valt deze niet echt ergens onder. Maar er zijn tegenwoordig vrijwel geen Grand Seiko’s meer te koop die wel in een van deze groepen vallen.

Je hebt er alleen een paar die in de 44GS lijn passen zoals de sbga373 en sbga375, etc. maar zelfs die kloppen niet helemaal omdat ze een ronde bandaanzet hebben, en een kenmerk van de 44 en 45 was nu juist dat ze een kaarsrechte bandaanzet hadden. Maar de rest grijpt momenteel nog minder terug naar vroeger.

3 likes