Laat je Grand Seiko zien III

…en zou deze beperking vermoedelijk te maken hebben met de zeer beperkte hoeveelheid energie die de IC geleverd krijgt in een SD…tov de energie uit een batterijtje in een 9F quartz?

Edit : oh wacht je noemt het al…de feedback loop. :grinning:

Ik dacht er nog even over na, en ik denk dat de accuratesse gelimiteerd is niet door de quartz, maar door het tellen van de omwentelingen van het glide wheel. Dat draait met 8Hz, en de quartz trilt met 32kHz. Ik ga dit thuis eens even uitrekenen op een papiertje :smile: en kom er dan op terug…

3 likes

Mensen ; wat een onrust in dit normaal zo vredelievend draadje :upside_down_face:!
Spring drive en quartz zijn voor mij beide prachtige vindingen :+1:
De gangreserve op de SD plaat zou voor mij juist een reden zijn om een spring drive te verkiezen boven een " normale" automaat !
Ik kocht een GS quartz omdat automaten vaak stil gaan staan bij mij .
De gangreservewijzer is dan een mooi hulpmiddel hoe de gangreserve er bij staat en of ik moet bijdraaien :wink:!
Het benadrukt ook dat deze quartz door veerspanning is aangedreven .
Ik denk dat het er daarom nog steeds op de platen zit .
Mijn quartz verkocht en nu een gewone automaat gekocht die ik om de nacht een nachtje op de electrische watchwinder zet :rofl:.
Ik zie nog wel weer eens een GS terugkomen :+1:!

1 like

Lol, dat is exact wat ik woensdag ga doen. :sunglasses::+1:

5 likes

Om terug te komen op de Spring Drive discussie; ik vind het geweldige techniek en weer heerlijk ‘out of the box’ gedacht van Seiko. De accuraatheid van een quartz combineren met de ‘beleving’ van een glijdende secondenwijzer. Geweldig. Ik zou er met plezier ééntje bezitten. Tenminste als ze wat slankere kasten beginnen maken en even de tijd nemen om een Rolex oyster bracelet te ‘reverse engineeren’. Betere bracelet, 11mm dikte, 39mm diameter, springdrive erin, een prijskaartje van om en bij de 3,5 tot 4,5k. Perfect.

2 likes

Dat doen ze bij Bullova ook, voor 10% van de kosten :grimacing:

Tja, maar daar is dan weer niets mechanisch aan… en dat maakt in horloge-land wel degelijk een groot verschil.

Overigens maakt Seiko ook een automaatje aan 10% van de kosten waaraan Rolex dat doet.

1 like

11 likes

16 likes

:joy:. Welke ga je voor?

:sunglasses:

26 likes

Very (N)ICE !!

1 like

Prachtig! :ok_hand:

1 like

Het is geen Rollie, met die datum wissel zo vroeg. :innocent:

Ben benieuwd, morgen passen. Hopen dat 'ie nog beter is dan op de foto’s.

2 likes

Hier loer ik nu ook al twee jaar naar. Misschien toch maar eens doen 🥳

2 likes

Alvast even een snapshot. Om dit horloge echt goed op de foto te krijgen is toch best lastig.

Wijzerplaat van de Snowflake is echt heel fraai.

Misschien dat deze gejatte foto een betere indruk geeft.

22 likes

Welkom bij de spring drive club! Ik vraag me wel af of je deze 41mm in vergelijking me je sbgw231 niet een hele klomp titanium vindt. Wat ik zelf het mooiste vind aan deze kast zijn de naar binnen lopende zijkanten, waar ik dit eens over schreef:

1 like

Kom op Tom, even beter je best doen😅

11 likes

Zeker niet nee. Perfecte maat voor dit horloge voor mij. Dikte valt ook helemaal weg op de pols zoals ik gewend ben van GS.

3 likes

:grin:
Ga ik doen hoor. Alleen even tijd voor een snapshot nu.

3 likes