Laat je Grand Seiko zien III

Ach, we zijn inmiddels bij het derde “Laat je Grand Seiko zien” topic aanbeland, en ik zie hier heel veel mensen met een mix van vintage, nieuw, quartz, spring drive, automaten en handwinders posten, dus klaarblijkelijk loopt dat wel los. :slight_smile:

Wel heb ik op het werk een krotenkoker die licht kwijlend riep dat ik zo’n mooi horloge om had, maar bij nadere inspectie uitriep “oh, maar da’s met een batterijtje”. Het is niet het helderste licht op de zaak en zeker ook geen techneut. Het moet gezegd.

5 likes

Zijn gewoon zwart hoor.

1 like

De SBGR051 van mij lijkt er veel op maar vind de dial mooier en rustiger :grimacing::sweat_smile:

Die jij aangeeft is ook erg gaaf maar ben zelf niet helemaal van dat kleine wijzertje :grimacing:

4 likes

Gelukkig is 'ie te koop. :sunglasses::innocent::+1:

1 like

Dat kan en mag.! Het is ook een pracht van een horloge. !!

Ik kwam alleen met deze
image

wegens z’n lume, kastvorm en formaat
Ohhwww ja en … Spring drive.

7 likes

Ok lume is wel top inderdaad, dat is soms wel een gemis bij sommige GS’en…

Wat is de maat van deze dan ? Spring drive is superieur :ok_hand:t2:

1 like

40,5 x 48… Ik zeg “nice”

1 like

Ok zo ziet hij er namelijk niet uit :grimacing: dacht zelf ook aan 37/38mm maar dat is zeker een prima maat :ok_hand:t2:

1 like

Hangt een beetje van de polsmaat af, maar door de neerbuigende bandaanzetten past het wonderbaarlijk ook om de smallere polsen

1 like

Bij mij is het net andersom met mijn 051 die ‘maar’ 37mm is en dus voor mij een gokje was. Dit is prima uitgepakt en valt echt groter :ok_hand:t2:

1 like

Zo zie je maar dat exacte maten niet altijd …zijn zoals ze lijken te zijn.

1 like

image

SBGA299

@vierport leverbaar??

1 like

Ik vind het grappig dat dit de minimum-entreeprijs is om een Spring drive te verkrijgen. Ik heb er ook lang naar zitten loeren, juist omdat de power reserve minder aanwezig is dan bij de opgelegde modellen.

Maar ik ben niet 100% overtuigd van de plaatsing van de indices, minute track en de lengte van de wijzers die daarbij hoort. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, ofschoon ik het een erg mooi afleesbaar horloge vind.

Dat gezegd hebbende: Ze moeten echt, echt eens kappen met die power reserve op die spring drives. Ik vind het nog steeds een “achterkant-complicatie”. Of laat ik het anders zeggen: Maak naast de huidige range “met” ook een paar modellen zonder. :slight_smile:

2 likes

Vind die power reserve op een Snowflake echt niet storend. Als je hem weg zou laten zou je natuurlijk wel een cleanere dial hebben, maar kan ermee leven.

Ik kan dan weer niet tegen de tikkende secondenwijzer van een quartz. Ook al zijn er verschrikkelijk mooie GS met een quartz, het zal nooit iets voor mij zijn.

7 likes

Precies. De power reserve is in de verdiepte vorm zoals op de snowflake, en op mijn twee GS, fantastisch afgewerkt.

Echt een heel mooi onderdeel. Ja, hij had op de achterkant gekund. Maar de herinnering voorop dat hij ‘vol’ is, is ook fijn. En ik gebruik hem veel. 1 dag dragen en hij is vol, dan kan ik weer een paar dagen iets anders dragen en deze af en toe checken.

2 likes

Ik ook niet. Maar met de 9F quartz van GS is het beter dan bij andere. Ik denk dat het komt vanwege de dubbele puls en de anti-backlash. Daardoor start en stopt de secondenwijzer heel gecontroleerd en rustig omdat hij niet natrilt.

2 likes

Ik ook niet.

Maar ik kan je post verder niet liken omdat ik het niet eens ben met je power reserve standpunt :slight_smile:

1 like

Ik geniet van zowel quartz als spring drive

13 likes

Hahahaha… Ook niet als ik het sympathiek verwoord? :slight_smile:

Hé, daarom zei ik ook dat ze de huidige range moeten houden voor mensen die er eentje willen, maar dat het een goed idee zou zijn om een optie zonder te maken.

Ik had al lang een spring drive gehad, wellicht de snowflake, als hij zonder dat metertje was geweest. Het is allemaal maar smaakzaak, ik vind tikken van quartz blijkbaar minder storend dan het metertje.

Die glijdende wijzers zijn wel dikke mik. Het is bijna magisch te noemen.

Benijdenswaardig duo. :slight_smile:

2 likes

+1.

2 likes