Hij is blauw
Ik weet ook niet wat het is. Ik las hierboven iets over de 20% kortings-bom van verschillende juweliers die veel mensen er misschien toe heeft bewogen er eentje te kopen. Je zou denken dat dat geen reden is om ze ook weer snel te verkopen.
Het zou kunnen dat het merk niet opleeft tegen de mythe en dat zou ik ergens wel begrijpen. Ik wil niet de villain zijn in dit topic, maar voor mij brengt het merk ook niet altijd teweeg wat het voor anderen hier wel doet.
Helaas.
Deze heb ik een beetje gekocht als alternatief voor de Rolex Explorer die ik had.
Waar ik bij de Exploreer vrij snel uitgekeken was op de wijzerplaat, heb ik dat hier nog niet.
En dat dit een quarts is bevalt me ook beter dan verwacht.
Het enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken tot nu toe, is dat ik hem toch wel iets aan de kleine kant vind, ondanks de 40 mm…
Kijk daar begint het al Flipperitus
neem mij niet kwalijk dat ik inbreek op jullie gesprek. Voor mij zou de enige reden om hem weg te doen het horlogevirus/flipperitus zijn. Voor de rest is er weinig mooiers te vinden. Vind hem zelfs nog beter geslaagd dan een blauwe Rolex OP die ik had en dat zegt mij toch wel genoeg.
Ik heb 'm verkocht voor ander speelgoed. Aan de Sky lag het niet, sterker nog… Ik had @JPM gewoon n PB gestuurd, maar hij wil niet inruilen.
Overigens vind ik de standaard band afbreuk doen aan de skyfkake.
Is dit een quartz of automaat?
Hand(op) winder
Zo kan het verkeren. Ik vind namelijk de band en sluiting prima. De kleur neigt een beetje naar donkerpaars in het zonlicht, en dat vind ik wel mooi. Lang niet gek voor een merk dat niet bekent staat om zijn goede banden.
Geïnspireerd door @WatchWalker ga ik - als hij daadwerkelijk blijft - een Molequin Rivière en een lichtbruin-lederen band kopen voor de Skyflake.
Ik denk dat een ieder toch gaat vergelijken met wat er in de collectie zit.
De GS voldoet daarin ook boven verwachting, maar als ik hem ga vergelijken met m’n Moser, dan zou de GS toch eerder het veld ruimen.
Ah leuk met zo’n slinger aan de motorkap.
Volg de grote horloge jongens in Amerika… bv Kevin O Leary. GS wordt groot😉
Goed plan! Ter verdere inspiratie, hier op een barenia lederen band (Hermes stijl). Dit is een Degriff strap.
Dit klinkt niet echt als een raadzaam advies.
Je ziet het niet goed op deze foto’s maar ik kan beamen dat dit een prachtige strap is. Vooral ook hoe het bandje aanvoelde. Alleen vind ik de kleur zwart een beetje hard op dit horloge. Ik overweeg het bandje trouwens te bestellen voor op een ander horloge.