Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Proficiat!
En gelijk maar een springdrive. Mooi man.

Oorspronkelijk wilde ik nog toevoegen dat “een mooie GS” een pleonasme is. Maar in de GS catalogus heb ik ontdekt dat er ook niet zo’n mooie GS’en zijn.

2 likes

Spring Drive & GMT, ik zeg doen!

1 like

:heart_eyes:

1 like

Met elke GS kun je vast wel iemand blij maken. Maar ik vind ze ook zeker niet allemaal mooi.

Het spring drive uurwerk was ook wel bepalend in de keuze. Mooi om naar te kijken maar ook gave techniek

Mooie video visualisatie van de secondewijzer van het 9F quartz uurwerk weer door Horomariobro op insta. Tot 32x vertraagd:

https://www.instagram.com/p/CHSw_9rFxjT/?igshid=1dsm7j18h44u9

Video van een SBGV243.

3 likes

Misschien dat ik het al een keertje heb gevraagd, excuus als dat zo is :sweat_smile:
Dit is de stalen toch?
Zo ja, groeten van de voorganger dan!

4 likes

Ik zou het niet weten, maar geen probleem. :grin:

Yep de stalen versie, En die draagt ondanks z’n formaat gewoon prettig. De Rrr,Rrrr… Rrrrr…, nee het lukt niet, SD43 die een fractie kleiner is zat echt minder lekker om de pols.

Cheers. :wine_glass:

2 likes

Vandaag ff wat gespeeld met macro :camera: en mijn “Grand” Seiko LX :wink:

24 likes

Fraaie foto’s van een fraai horloge!

1 like

Wat enorm gaaf dat je een Seiko hebt met spring drive :scream:
Edit: ik moest even een foto van het hele horloge opzoeken. Wat gaaf!

8 likes

Bedankt :smiley:

Dit is de LX lijn van Seiko
Afwerking is top en geheel van Titanium.

13 likes

Ah, de Seiko ‘nu weet ik echt niet meer wat het verschil is tussen Seiko en Grand Seiko’ lijn :sweat_smile:
Heel erg gaaf :ok_hand:

1 like

Je kunt een uur naar dit gewauwel luisteren over het verschil tussen seiko lx en grand seiko:

Vertel ons even in een zin wat zijn conclusie is svp…

1 like

Mooie uiteenzetting. Ik heb het van het begin tot het eind kunnen volgen :sleeping:

2 likes

Mochten mensen na dat eerste uurtje behoefte hebben aan nog meer, er is ook een deel 2 :joy:

2 likes

Niet alleen over Seiko trouwens, maar ook het verschil over shirts… waarom beknopt praten, als je er ook heeeeeeeeeel laaaaaaaang oooooooooover kan doen.

1 like

TL;DR (watch). Maar ik ben wel oprecht benieuwd wat het verschil nu is…

1 like

Inderdaad iemand die wel de moeite heeft genomen? :sweat_smile:

Ik gok niemand :grimacing:
Prijs, kwaliteit en techniek lijkt hetzelfde te zijn.

Beide erg mooi maar die linker vind ik toch wel het fraaist!

1 like