Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Van de wintereditie? :laughing:
image

1 like

Inderdaad prachtige foto’s!

1 like

En ik denk dat ik ook aan een betere camera moet…

Wat een prachtige macro shots!
Als je deze ziet dan maak je vanzelf de bedenking wat het verschil is met Grand Seiko.

Blijkbaar waagt niemand zich aan een uitspraak hierover.
Het antwoord is volgens mij toch eenvoudig.

De LX serie van Seiko leunt gewoon heel dicht aan bij Grand Seiko.

De afwerking en kwaliteit van kast, band, dial, wijzers, gebruikte materialen enz., zijn top.
Het 5R66 uurwerk is identiek aan het 9R66 springdrive uurwerk wat in Grand Seiko’s gebruikt wordt. Met het enige verschil dat de optische afwerking minder verfijnd is.

Sterker nog, de LX Prospex line en de Grand Seiko’s Spring drive horloges worden beiden in de Shinshu Watch Studio geassembleerd. Vermoedelijk door dezelfde “takumi”.

Persoonlijk vind ik dit een zeer goede zet van Seiko. Grand Seiko horloges zijn toch altijd wat klassieker. Dit is voor velen niet echt wat ze zoeken in een toolwatch maar men wil dikwijls wel die superieure kwaliteit.

Tot slot moet ik ook wel concluderen dat je wel heel veel horloge krijgt voor de prijs van deze SNR033.

1 like

Prachtige foto’s! Welke lens heb je voor deze foto’s gebruikt?

1 like

Welkom bij de club!

1 like

Dank je. De afwerking van het horloge is idd erg goed. De duiker modellen van GS vind ik zelf niet mooi met die sinterklaas wijzer dus heb ik gekozen voor eentje uit de LX serie. Dit is weliswaar geen “echte” duiker omdat hij Skymaster wordt genoemd maar heeft wel de looks en feel van een duiker en heeft een verschroefde kroon.

1 like

Enkel en alleen een Raynox DCR250 lensje op de camera geschroefd. Camera:

images(1)

4 likes

Weet niet of deze al bekend was hier.

18 likes

Ouch, mooi! Spring drive in een nieuwe kast. Is dit wel echt? Of een photosjop van de high beat versie die net uit is?

Weet je het typenummer?

Ha, volgens mij de bandjes vd Alpinist Glacier gebruikt?

3 likes

Well spotted, sir :grin:

SLGH003, 1000 stuks. Prijs geen idee van.

Er is maar 1 merk zijn die binnen een maand 4 LE’s uit kan gooien…

Nee dat is hem niet. Dat bedoelde ik dus met photosjop. De slgh003 is een high beat. Dit is een spring drive.

2 likes

Bron…

Lijkt erop alsof ze de verkeerde render hebben geupload bij een SLGH003 post. Krijg je met 5 releases in hetzelfde kleurenschema

1 like

Toch wel prikkelend… zou dezelfde kast als die van de slgh003 dan ook gebruikt gaan worden voor het nieuwe 5-days spring drive uurwerk?

1 like

China is trouwens ook wel lekker verwend met al die LE’s. Hoop dat wij ook spoedig onze serie krijgen.

9 likes

Wat is dat toch met die rode secondenwijzers, ik ben er niet wild van.

2 likes

Heel vreemd, want hoe komt grand seiko korea aan zo’n render van een horloge met een geshopte wijzerplaat?

Ze maakten waarschijnlijk een post voor de hi beat versie, maar pakte waarschijnlijk de verkeerde afbeeldingen uit de foto map omdat ze op elkaar lijken. Lijkt me dus gewoon legit. Dit is dan trouwens de versie met de PR aan de achterkant met open caseback.