Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)


40mm en 36mm … Zou je niet zeggen als je de foto zo ziet, toch?

Ook qua dragen vind ik het allemaal wel meevallen. Ik had gedacht dat ik duidelijk zou neigen naar ofwel 36 ofwel 40, maar wordt, vooralsnog, toch gewoon beiden dragen

8 likes
1 like

Je hebt gelijk… 37mm

1 like

Welke merken zijn niet met 20% korting te koop (muv Rolex)? Een speedmaster om maar wat te noemen koop je ook zo met 20% korting. Andere merken valt ook vaak wel 20% te onderhandelen bij het AD. Doe je dat niet dan is het afschrijven geblazen met door flipperen, maar dat is niks nieuws.

3 likes

Deze “magie” heb ik nog op weinig gs-exen of GSsen gezien.

Of alles ledstripjes heeft. :heart_eyes:

24 likes

Wat een geouwehoer weer over prijzen. Het lijkt wel het groene deel.
Ik ben het voor de rest eens met El_penumbra; het is niet goed of het deugt niet.

Laten we vooral genieten van de mooie horloges en blij zijn als er af en toe zo’n mooie aanbieding als van Brunott voorbij komt.

10 likes

Exact. :+1:

2 likes

Wat bedoel je daar juist mee?

Grand Seiko levert jaarlijks tussen de 20 en 30.000 horloges af. Allemaal zijn ze door de 40 à 50 “takumi” vakmannen hun handen gegaan. Het zijn allemaal kunstwerkjes. Sommige daarvan zijn limited editions. Voor een groot deel is dat marketing maar die limited editions hebben altijd wel iets speciaals. En met uitzondering van de heel kleine oplages is de prijs van de limited editions toch echt niet zo veel hoger.

3 likes

Precies dat

Die 30.000 stuks deden ze in 2017. Dat zijn er inmiddels veel meer denk ik

Morgen met de sneeuwvlok maar eens even langs van Hell in Apeldoorn om eens te kijken of de band iets ingekort kan worden. Nu het wat kouder wordt draagt het wel wat losjes, waardoor hij snel tegen de hand aan glijdt. Een halve schakel eruit is al best wat. Misschien 2 halve door een hele vervangen? Dan mis je de snelverstelling toch wel een beetje.
Hopelijk nog even naar een nieuwe GS gluren :slight_smile:

3 likes

Je hebt gelijk. Al die Limited Editions zijn overbodig en voegt werkelijk niks toe aan de reguliere modellen die je inmiddels op “elke hoek” kunt kopen.

24 likes

Voor of van wie moeten ze dat weglaten dan?

Exacte aantallen geven ze niet, maar een persoon die het zou kunnen weten deed daar enkele weken geleden een uitspraak over.
Als we een schatting maken, uitgaand van de gerealiseerde omzet en dit delen door de gemiddelde prijs, dan ligt het aantal geproduceerde horloges tussen de 20 en 30.000 stuks.

Lekkere collage :heart_eyes:

1 like

Effe pielen met de hele en ‘halve’ schakels inderdaad.

Een ‘halve’ is ong. 8 mm en een hele 12 mm breed als ik het goed heb, dus veel verstelmogelijkheid. :+1:t2:

3 likes

Heb ik ook gedaan met mijn vorige GS…dat scheelt inderdaad net iets tov een hele schakel.

1 like

Inderdaad en om het helemaal passend te maken, het kan ik nog verschil maken aan welke kant van de sluiting halve of hele schakels geplaatst worden.

2 likes

Ik heb het net even opgemeten: een hele is 9,3mm (pin tot pin) en een halve 6,5mm (pin tot pin).

Nu heb ik aan de ene kant (“boven” het GS logo op de sluiting) een hele en een halve, eronder 2 hele en een halve. Destijds is er aan beide kanten een hele uitgehaald.

Mijn pols is ongeveer 17,5-18,0 cm. Zoals het nu zit, komt het scharniertje van het deel dat zich achter de band vouwt, redelijk dicht bij de rand van mijn pols. Misschien ook wel prettig dat iets naar het midden op de schuiven. Misschien helpt dat ook iets met het horloge wat meer midden op de pols te houden.

Hopelijk kunnen ze dat daar doen zonder de band te beschadigen, daar wilde ik zelf nog maar niet aan beginnen met alleen een basic Bergeon tooltje (met een vorkje en een pinnetje)

2 likes

De SBGV225 neem ik aan. Mooi bandje! Staat goed bij de blauwe wijzerplaat. Ga dit ook eens proberen.