Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

52 jaar oud. En ik zou nu geen Grand Seiko weten die ik nu liever zou hebben dan deze originele prachtig dunne 44GS handwinder.

De wijzerplaat heeft in werkelijkheid trouwens een zilveren sunburst. Die komt er op deze foto weer eens niet uit :frowning:

24 likes

Is dat een quartz of die gmt?
Kast is geweldig. Beste kast ooit gemaakt in mijn mening.

1 like

Buyaakasha, prachtig hoor

1 like

16 likes

Als je vaak een Chronomaster draagt en een leesbril hebt dan vergeet je dus gewoon de datum goed te zetten

19 likes

Is dat een kras of een haar? :grimacing:

1 like

een ontsnapte haar! Zag hem ook pas op de foto :expressionless:

Weet ik nog niet. Ik heb al een Springdrive, dus een Quartz met apart verstelbare uren wijzer of GMT zou leuk zijn, maar een mechanisch uurwerk (hi-beat of niet) sluit ik allemaal niet uit. Dit draadje is in elk geval een mooie plek om inspiratie op te doen.

1 like

Is zeker leuk! Fijne dag!

2 likes

Toppertje hoor. Die zou mooi staan naast m’n 245. Ik kan alleen maar renders vinden helaas

Hmm. Zal de huisdealer eens mailen :smile:

Denk dat hij zeker in de EU nog niet beschikbaar is.

1 like

Paul is denk ik niet de huisdealer die ik bedoel :smile:

2 likes

Kijk eens naar de GS quartzen met 8J56 kaliber. Die zijn een generatie ouder en behoorlijk betaalbaar. In tegenstelling tot de 9F’s hebben die een onafhankelijk verstelbare uurhand (dus zonder de seconden te hacken). Je mist wel de instant datumwisseling maar ze zijn even precies. De SBGF017 die ik hierboven gepost heb heeft zo’n uurwerk.

1 like

Bedankt voor de tip! Ik zag hem voorbij komen. Mooi horloge!

Er is een ook SBGF005 in Nederland.
Ik vind de plaat mooier, maar geen full set en geen originele band

2 likes

Daar zit ik ook al een paar weken naar te kijken. Plaat is erg mooi, de bezel wat minder

En dus een belachelijke prijs.

Mijn meningen verschillen wat over de bezel. Aan de ene kant vind ik er ouderwets uitzien maar aan de andere kant wel eens wat anders dan anders.

Ja, dat heb je soms bij zulk soort handelaren denk ik. Ik heb verder geen koopervaring bij vintageseiko.nl maar mischien valt er over prijs te praten.

1 like

Oef, die is wel duur ja. Ik denk dat rond de duizend realistischer is voor deze quartzen maar misschien is dat optimistisch.