Laat je Grand Seiko zien IX

Mooie foto’s :+1:

1 like

Dankjewel! :grinning:

“VrijMacroBo”? :smile:

1 like

:smile: VriMaBo of in mijn geval was het meer VriRustigDagjeMacro :nerd_face:

1 like

Recent een SBGN003 kunnen passen van iemand die deze in bezit heeft. Ik had deze GS eigenlijk afgeschreven op basis van de afmetingen maar om de pols viel hij mij eigenlijk heel goed mee. Ondanks de 39mm maat (waar ik nu eigenlijk altijd 36mm of kleiner draag) viel hij qua proporties eigenlijk heel prima. Wellicht omdat de chapter ring wel meedoet in de diameter maar het horloge wat kleiner laat lijken? De proporties tussen L2L en dikte vielen mij ook best positief.

Helaas helemaal vergeten een foto te schieten dus maar even ééntje van heb web lenen.

Deze GS is opeens weer op mijn wishlist gekomen. Wellicht is dit zelfs wel een model die ik ga proberen nieuw aan te schaffen. Probleem wel dat deze inmiddels discontinued is dus mocht iemand een goede lead heeft hiervoor dan hou ik mij aanbevolen!

14 likes

Is idd een erg lekker model. En wat je zegt draagt iets kleiner dan z’n 39mm doet vermoeden. Heerlijke lume ook.

Succes met de zoektocht…moet zeker lukken. :+1:

Hier m’n blauwe versie van alweer een tijdje terug.

13 likes

De SBGN027 is de opvolger en draagt misschien nog wel beter dankzij de plaatsing van de kroon.

10 likes

Optisch draagt de 027 wel groter dan de 003. De korte “twisted-achtige lugs” met de gepolijste afschuining maken de 001/3/5 visueel echt heerlijk compact :blush:

2 likes

SBGN00X: absolute sweetspot voor wat betreft diameter vs. hoogte :ok_hand:t2:

12 likes

Het is allemaal lekker :scream:

3 likes

Heerlijk horloge!

18 likes

Slecht licht. Filter er overheen. Vignettering toegevoegd. Goud om de pols met de sbgw252, limited edition van 319 stuks.

28 likes

Mooie keus.
Zeker een van mijn fijnst dragende horloges.
GMT, super quartz en juiste maat zowel
L2L, diameter en hoogte, voor mij.
Alleen wel die blauwe dan :wink:

14 likes

Goedemorgen! @daffie Deze had ik dus van @SpringDrive overgenomen. Ben niet zo’n poster op HF :see_no_evil:… Nu nog 23 mm nato’s vinden!

27 likes

Goedemorgen indeed…wat een knaller deze GS Diver! :muscle: :star_struck::ok_hand: Draagt lekker denk ik…titanium of staal?

Neeee…geen nato! :flushed::see_no_evil::joy:

4 likes

Deze is titanium; draagt lekker. Nog steeds geen lichtgewicht hoor. Zal ervaringen delen van deze eerste weken.

3 likes

Ah, de Mac Daddy als het gaat om accuratesse :muscle:t2: :sunglasses: :muscle:t2: Heb je de afwijking per 12 maanden wel eens gemeten?

Go blue or go home! :slightly_smiling_face:

(Vind zwart ook mooi maar de manier waarop de zon kan spelen met de blauwe plaat en indices vind ik weergaloos)

Vingers gekruisd en hopen dat ze onvindbaar blijken :crossed_fingers:t2: :wink: :slightly_smiling_face:

3 likes

Zeer cool, en het formaat past past goed op je pols. Over de NATOs: een dikke 22mm of een 24mm zou ook moeten passen voor gewoon gebruik. Ik denk dat je alleen op close-up foto’s zal zien dat de maat niet perfect overeenkomt met de lugs. (is mijn ervaring met horloges met 19mm lugs)

1 like

18 likes

22 likes