Laat je Grand Seiko zien IX

Continuing the discussion from Laat je Grand Seiko zien VIII.

Previous discussions:

3 likes


First post. :slight_smile:

50 likes


Sbgn003 :jp:

29 likes

Onderweg

32 likes

Ah, goedemorgen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen, ik kon het op deze regenachtige ochtend toch niet laten om weer even wat details door de lens te bekijken.

Als ik (nog steeds) te enthousiast over deze fantastische SBGE269 ben, moeten jullie het zeggen hoor. :sunglasses:

65 likes

Blijf maar lekker enthousiast. :+1:

3 likes

Ben je ooit zo enthousiast geweest over een GS? Volgens mij heb je eindelijk een blijver te pakken

1 like

26 likes

Tsja, de ervaring heeft inmiddels een beetje opgeleverd om, zeker op hobbygebied, nooit “nooit” te zeggen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de SBGR305 het langste heb gehad, maar dat de huidige voor mij wel de overtreffende trap is.

De SBGR305 was wel lange tijd de favoriet, en in een vlaag van verstandsverbijstering ging die toch. En toch heb ik er geen spijt van. Ik ben niet zo heel vatbaar voor limited edities, en dergelijke, dus wellicht scheelt het dat die alsnog ging.

Maar deze “Toji” heeft het dus wel allemaal. SpringDrive, mijn favo maar zelden in gebruik zijnde complicatie (GMT) en die wijzerplaat van de SBGR305 waar ik destijds echt voor viel.

Dat deze ook op staal komt en minder hoog op de pols ligt, is ook nog eens mooi meegenomen.

Tuulijk is het een beetje lood om oud-ijzer, sinaasappels met nectarines vergelijken in dit geval, maar toch.

Een aantal weken terug in Milaan een halve dag langs alle grote merken gelopen. Daar modellen die me al een tijd aanspreken gepast: Omega Speedy, ook de prachtige blauwe Globemaster, Rolex Cellini, PP Calatrava, Cartier, IWC, toch weer diverse JLC’s, maar op de één of andere manier kwam ik steeds weer terug bij wat ik om de pols had, deze. En bij een aantal was dat zeker geen gevoelsmatige budget kwestie (want toch niet binnen budget oid).

Dus een lang verhaal om te zeggen

Ik denk dat je gelijk hebt. :smiley:

Klinkt gek, maar op de Ă©Ă©n of andere manier is/voelt de SBGE toch rustiger dan de SBGR, ondanks de GMT en PR-meter.

De reis was/is natuurlijk erg leuk. :smiley:

Een zwarte quartz er nog naast sluit ik het komende jaar niet uit, trouwens. :wink:

Een SBGV231 oid. Nog geen idee verder. Iets 40mm’s moet het dan wel zijn.

25 likes

Ook deze nieuwe editie maar eens opfleuren met de 37mm 9F variant…

Ondanks het feit dat dit mijn heerlijke daily is, is de kans aanwezig dat deze eerdaags plaatst moet maken. :roll_eyes:

23 likes

Bij La Rocca en Rinascente geweest?

1 like

Sbga105 op de fiets

24 likes

Ik heb hem vandaag bekeken in Manila. Prachtig horloge. flinke kortingen trouwens.

1 like

Pas maar op!

1 like

Onder andere. Ondanks wat ik eerder aan berichten meekreeg, ben ik daar uitstekend en vriendelijk geholpen. Verder hebben we de boutiques net buiten het centrum bezocht aan de Via Petri en omstreken.

1 like


Middagzonnetje haalt zelfs met mijn alleszins matige smartphone het beste in de wijzerplaat naar boven :ok_hand:t2:

20 likes

Hint hint……:blush:

27 likes

GTG? Huh heb ik die gemist :sob::sob::sob:

1 like

Je bent 3 jaar te laat :face_with_hand_over_mouth:

Hier krijg ik toch weer flipperdrang van hoor. Heb de SBGH039 inmiddels 2.5 jaar en tot dusver geen geschikte vervanger kunnen vinden.

5 likes

Er komt de laatste tijd weer zoveel moois voorbij. Dit waren de foto’s van een eerdere gtg.

2 likes