Erg mooi! Voor mogelijke geïnteresseerden- zag er vandaag een langskomen op Chrono24z
Zo af en toe loop ik Chrono24 na op SEIKO-Grand Seiko dubbel-logo edities om te kijken of er nog iets interessants te vinden is. En zo kwam ik deze tegen met exact hetzelfde wijzerplaat patroon als die @Olly postte. Was dat niet een Taiwanese limited ofzo? Veel eerder hadden ze deze dus al met dezelfde wijzerplaat:
Coole GS, zeker voor de dubbel-logo genieters. Die vroege GS periode (alleen beschikbaar in Japan) had veel modellen in echt kleine oplages (25 of 30) met aparte wijzerplaten en/of gekleurde details.
Nice! Thai limited editie idd, 100 stuks. De Seiko Nami. Deze is ook prachtig, grappig dat iets vergelijkbaars terug komt later. Ben wel meer fan van m’n “cleane” dial zonder poespas en datewheel.
Foto dan maar;
Klopt inderdaad. Vrijwel allemaal titanium spring drives en veel met arabics
Nooit🥂
Nope.
Interessant - er is ook een duiker met zo’n dial (weet niet meer welke). Die Thaise Nami lijkt me echt geweldig, voor mij wellicht de mooiste SBGY tot nu toe, samen met de SBGY005. Al heb ik geen van beide ooit in het echt gezien.
Heb in Bangkok zelf een uur in het OV gezeten om mogelijk de Nami te kopen, maar ik was net te vroeg. Er hingen toen wel veel posters van die drie Thaise LEs.
Bij mijn speurtochtjes zie ik ook dat Spring Drive best waardevast is. Ze blijven goed lopen. Natuurlijk kunnen ze net als een uurwerk met een escapement een onderhoudsbeurt gebruiken, maar ze zijn in de praktijk veel minder gevoelig voor achterblijvend onderhoud denk ik.
Als je op Chrono24 naar Grand Seiko Spring Drive zoekt, dan is de goedkoopste die ik te zien krijg 1730 euro, in Japan. Dus die ligt voor ongeveer 2150 euro op je deurmat. Niet heel duur, maar ook niet een ronduit koopje. Er zijn vast goedkopere te vinden via meer obscure kanalen. En ja “Magi” etc. jeweettoch. Maar dat is nieuw, double logo versies zijn niet meer nieuw te koop…
Nice
Wat gebeurt hier? Een snowflake met 2 wijzerplaatversies?
Onschuldiger dan dat, een horlogemaker van Grand Seiko die een demonstratie geeft op een nieuw type snowflake met mijn oude type snowflake op de voorgrond.
Dit blijft de leukste versie
Is de reden dat je op dubbel-logo’s zoekt hoofdzakelijk esthetisch?