Laat je Grand Seiko zien IX

25 likes

Vier, 24, 72 seizoenen. Je maakt er gewoon zoveel als dat je horloges uit wilt brengen. Maar Grand Seiko heeft dan zelfs niet genoeg als elke dag zijn eigen seizoen zou zijn.

‘Nils Holgersson special’ spreekt me wel aan. Of de ‘Calimero’. Als tegenhanger van de ‘Hulk’ van het merk met de R?

1 like

Eggshell… I see what you did there. Ik heb wel een hekel aan Calimero. Ik voel 'm niet.

Ik weet zo ook niet met welk horloge van Rolex je de SBGW serie zou willen vergelijken, want Rolex maakt afgezien van de 1908 geen nette horloges. :slight_smile:

3 likes

There’s some deskresearch for you :joy::+1:

Doet Rolex dan toch slimmer, alles terug naar nummers. Oneindig. Vertaald zich ook lekker naar cash en wat sponsoring. Scheelt ook veel BS en overige inhoudelijke marketing. Komt de consument vanzelf wel met wat bijnamen. Doen we net alsof we dat niet leuk vinden. Rebels. Worden alleen de horloges niet mooier van…

Niels Holgersson, Calimero. Top :ok_hand:
Is jouw Shunbun dan de Barbapapa delight?

Ik dacht aan de Hubbabubba edition.

1 like

Dat valt nog wat tegen. De wijzerplaat is metaalkleurig en daar past veel bij. Maar onder een hoek en in minder licht verandert de kleur naar creme / bruin en dat combineert minder. Ik vind de roodbruine strap eigenlijk wel goed nu.

Ik was nog aan het denken aan een matgroene alligator strap van delugs, maar ik wacht wel even op een sale. Meestal doen die wel wat in de lente. Zoiets dus:

4 likes

Aan alle White Birch eigenaars en andere met het nieuwe 9SA5 hi-beat uurwerk… iemand hier al problemen gehad met de accuraatheid? Je leest hier en daar wel dat die uurwerken moeilijk te reguleren zijn en vaak een stuk te snel lopen.

Plaatje voor de sfeer :slight_smile:

#NoFilter @amusicar

23 likes

Iemand ervaring met de Seiko Boutique in Amsterdam centrum?

Wil morgen eens wat Grand Seiko,s in het eggie zien.
Hebben ze een leuk aanbod?

Als er nog leuke tips zijn voor andere horloge juweliers in Amsterdam centrum, zijn alle tips welkom!

1 like

Zeker leuk om eens te kijken als je in de buurt bent. Kwa prijzen zijn ze niet zo vind ik, kon bij een GS niks van de prijs af, dat “mochten ze niet” terwijl ik bij een ander telefonisch al 10 procent korting kreeg….

Als die 1908 ook in staal beschikbaar had geweest, dan was ik voor gaas gegaan.

Laat de winter maar komen

12 likes

Mooi exemplaar, welke ref. is dit? En zijn die endlinks nu hol??

1 like

Dank je wel!
SBGW005. Solid endlinks.

2 likes

Als dat je criterium is…

@lampenkap ga gewoon lekker lijken, ze hebben zat Grand Seiko’s, en je mag er vast een paar passen.

Dank je. Het gaat me ook meer om het bekijken dan daadwerkelijk aanschaffen.

Had ik deze plaatjes van mijn SBGW252 al eens gepost? Zoniet, dan alsnog, zowel dan nog eens!

27 likes

Afgelopen oktober voor het eerst geweest om een Presage te kopen. Mooie winkel. Maar een hork van een verkoper. De beste heer liep er ook als een sloddervos bij. Je zou toch verwachten bij een Boutique dat iemand op ze minst een overhemd aan heeft. :sweat_smile:

1 like

Zo ontzettend mooi :ok_hand::heart_eyes:

1 like

Volstrekt irrelevante vraag in het GS topic :point_up: Prachtig man!

1 like

Dat niet, maar vind het persoonlijk niet vervelend om ruim 500 euro minder te betalen voor het zelfde product

1 like