Laat je Grand Seiko zien IX

Het is helaas niet meer het obscure, onbemind merk dat het ooit was

4 likes

Wel 38mm x 12,9mm lees ik. Maar gedurfd dat ze nu weer 38mm uitbrengen. Alleen 2mm eraf van de dikte, dan was het ideaal geweest.

Nou ja, ideaal, ik vind de power reserve van deze serie high beat te kort. Deze kun je geen 2 dagen wegleggen en weer gaan dragen, en er zit geen power reserve meter op, dus ik zou continu aan het opwinden zijn, omdat de power reserve niet al te lang is en ik zeker wilde zijn dat hij bleef lopen. En dan had ik liever een dunnere handopwinder. Dus nee, mooi, maar onvoldoende praktisch voor mijn omgang met horloges.

2 likes

Nope. Helaas. Timmeren hard aan de (internationale / m.n. USA) weg en de prijzen zijn daardoor snel omhoog geschoten…zoals ook het aantal Limited editions. :nerd_face:

Momenteel zijn er alweer 99 GS boutiques in USA. En dat binnen 6 jaar tijd. :flushed:

2 likes

Precies dit :arrow_up: Als dit is wat het op basis van de foto’s lijkt te zijn gaat mijn Shunbun de keien op.

Een MRSP in landen anders dan het land van herkomst hoeft niet gekoppeld te zijn aan een valuta :wink: Als de Euro-prijs in lijn met de Yen naar beneden zou duikelen ben je je exclusieve imago snel kwijt. In Japan ter plaatse uit voorraad kopen levert je het meeste voordeel op.

De roze Snowflake, deze twee (edit: dus niet), de drieling voor Watches of Switzerland, de laatste tijd lijkt alles wel LE.

1 like

Waar lees je dat deze 2 LE’s zijn?

Technisch gezien wel, aangezien ze 55 uur PR hebben. Even gaan stappen op vrijdag en na 24u wegleggen, zodat je maandag om 7u hem weer kan omgooien :sweat_smile:

Langere PR is natuurlijk altijd fijn, maar ik heb er zo geen last van. Ik heb ondertussen teveel horloges, dus ik moet ze altijd wel even goed zetten. Ik moet wel zeggen dat ik vooral de power reserve wijzer mis op mijn Spring Drive handwinder. Aan de achterkant kijken is ok, maar op de wijzerplaat is gewoon handig. Dan weet je direct hoever hij zit.

Dit zou ik al meer appreciëren. Zeker bij zo’n hoekige kast :slight_smile:

3 likes

Nergens :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: I stand corrected.

2024-02-08 09_57_40-First Look_ The Pink or Green, 38mm Grand Seiko SBGH341 & SBGH343

Maar…zoiets blijft gewoon lekker betaalbaar. :muscle: :grinning:

21 likes

Ik denk dat dat wel meevalt! De originele 62GS heeft dezelfde dikte en daar is de kast nog 2 mm. kleiner. De dikte komt ook door het boxed glas.

13 likes

Echt?! Geen ADs?

1 like

Beiden…99 stores.

2 likes

dat is veel!

1 like

6 boutiques en de rest zijn ADs. Ik schrok al
Desalnietemin hebben ze daar flink aan de weg getimmerd

1 like

Zeker wel.

32 likes