Laat je Grand Seiko zien V

Nostalgische gevoelens komen bovendrijven. Ik zie gewoon twee titanium Grand Seiko’s in je collectie. Beide titanium met een witte wijzerplaat en een blauwe secondenwijzer. Ga je niet bandenswappen, maar houd je dezelfde band, en wissel je de horloges.

1 like

Ja, precies. :grin:

Sterker nog, allebei hebben ze voors en tegens, los van de Limited zijn van de SBGR.

Om het plat te slaan:

De ene een spannender/complexere kastvorm, maar verder een “gewone” automaat.

De ander een wat doorsnee GS kastvorm maar wel een Springdrive. Beiden een fantastische bewerkte plaat.

Mijn persoonlijke beleving:
De zilveren bewerkte plaat van de SBGR doet wel wat meer, zeker in combinatie met de verhoogde rehaut. Het is toch soms wat sprankelender. Slecht onder woorden te brengen.
De spiegelende binnenrand van de kast (weerspiegeling van de indices in de rand) bij de Snowflake vind ik daar weer mooier. Het geeft meer diepte aan de kast en wijzerplaat en legt wat meer nadruk op de details aan die kant.

Qua draagcomfort op leer draagt de snowflake wel iets prettiger, want is minder hoog en heeft een vlakkere onderzijde waardoor hij mooier op de pols valt.

De Snowflake is ook wel iets veelzijdiger vanwege de titanium band. Dus ja, ik denk dat de keuze nog steeds wel goed is. :wink:

7 likes

Prachtig hoe bijna op alle foto’s hierboven de lugs een kleine detailafwerking hebben. Bijna overal een iets ander detail. Voor mij dus echt GS.

23 likes

Gelukkig Jaco, goed te lezen dat je blijer wordt van de Snowflake… :sweat_smile::+1:

2 likes

Ha, ben je op oorlogspad? :wink:

1 like

Morgen buurten ja maar zag daarstraks jouw posts en gezien jouw historie met het horloge, heb ik de overdenkingen even gevolgd. :blush:

1 like

Met dank aan de fantastische service van Adriaan van Reijersen juweliers ondank alles vandaag nog mijn nieuwe GS om de pols en wat moois voor de mrs op komst.

Blij mee :heart_eyes:

Een uitgebreidere NA volgt nog.

35 likes

Fraai! Verdient zeker een uitgebreide NA :+1:

1 like

Uitstekende keus, gefeliciteerd!

16 likes

Sorry Jaco… :pray:

18 likes

Haha, no problemo Chris! Hij is en blijft een bijzonderheid. Absoluut!

Geniet er (even :grin:) van. :wink:

1 like

Er staat er hier ook nog eentje te koop, dus het kan nog steeds!

Dank je wel, ga ik deze keer serieus proberen! :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Bedankt! Het is een prachtig comfortabel dragend horloge (al is de tijd wat kort om dat te zeggen misschien). En zoals gewoonlijk doen de foto’s hem geen recht. Hoe de blauwe plaat met het licht speelt, heerlijk.

De 62GS geeft ook een witte dag aan :grin:.

19 likes

Uit het R… watches and wonders topic. R… heeft een versie gelanceerd met een groen plakplaatje van een plant op de wijzerplaat. Daar heeft iemand dit grapje van gemaakt :slight_smile:

De R… release zelf is dus geen grapje, die wijzerplaat ziet er echt zo uit.

10 likes

17 likes





36 likes

De glanzend zwart leren band vervangen door een nubuck van molequin waardoor die wat weg schuift uit de dress hoek. Helemaal top!

31 likes

Mooie band op een mooi horloge. Staat goed!

1 like