Laat je Grand Seiko zien V

21-18 is goed te doen inderdaad maar de 20-18 is echt vrijwel recht toe recht aan. Ik zou het geweldig vinden als het 20-16, de clasp zou ook nog 17 mogen zijn. Veel eleganter :ok_hand:

1 like

Had ik al verteld dat het GS-virus me te pakken heeft? Vorig jaar heeft het toegeslagen. En gisteren ben ik door de 4e golf overspoeld. Een SBGK009 uit de Elegance Collection heb ik aan m’n verzameling toegevoegd. Voor het eerst in zeer lange tijd heb ik nu weer eens een handopwinder. Samen met een HAQ, een automaat en een Spring Drive vormt deze nu een prachtig kwartet.

Ik vind de SBGK009 heel erg GS en tegelijkertijd ook binnen de GS-familie heel bijzonder. Allereerst omdat het een handopwinder is, waar GS vooral voor kwarts, automaten en Spring Drive bekend is. Ten tweede vanwege de stalen band: een blikvanger en bijzonder comfortabel. Verder is de kastvorm in vergelijking met de meeste andere modellen … Nou ja … Eleganter. Platter. Ronder. Met grote gepolijste oppervlakken. En dan de wijzerplaat: mat donkergrijs, dat in het zonlicht een gloed heeft in plaats van een spiegeling; de indices zijn slanker (zeker in vergelijking met die van de nieuwe modellen, zoals de White Birch; geen goede ontwikkeling naar mijn mening) en een kleine secondewijzer kom je bij GS niet vaak tegen.

En nu de foto’s:








42 likes

Oef, wat een collectie!

2 likes

Prachtig zeg!

1 like

Gefeliciteerd. Prachtig

1 like

Morgen heb ik weer een afspraak bij een andere juwelier. Doel: bekend worden met GS. Welke modellen moet ik volgens jullie vooral passen?

Wat een aparte vraag :flushed:
Ik verdiep mij voor een juweliersbezoek zodanig in de materie dat ik soms meer weet dan de juwelier :rofl:

Maar niettemin : veel plezier morgen :sunglasses:

4 likes

Ik heb hem ook in handen gehad laatst. Erg mooi model en echt mooi dun. Dat maakt een prachtig kwartet!

1 like

Naast die horloges die je vooraf misschien al op het oog had, zou ik ook zeker de minder voor de hand liggende opties bekijken. De Hi-Beat en Spring Drive GMT’s en de Snow- en Sky-flake zeker niet vergeten.

1 like

18 likes

Hmm, deze curved end strap gaat het niet worden

7 likes

In 2 maanden -3 seconde. Dat doet springdrive goed!

27 likes

Wat een kletser

1 like

Prachtig en eng nauwkeurig die Spring Drives. De consistentie is ook (althans bij mijn Snowflake) erg goed, de afwijking per dag over langere tijd blijft constant.

Ja, dit is mijn eerste sd en ik ben onder de indruk

Kom net bij de juwelier vandaan. Ik vind ze heel mooi, maar mis de 100% klik. Foto voor de sfeer.

10 likes

Wat vond je van die grijze 44GS?

Mooi horloge. Aparte combinatie. Vind de plaat in het echt mooier dan op de foto

Bij van Baal in Nijmegen hebben ze hem volgens mij op voorraad…

Mooi, daar was ik benieuwd naar. Hij lijkt zo flets op foto’s inderdaad.

1 like