Laat je Grand Seiko zien V

Dat moet prima gaan.

2 likes

Kan prima

1 like

40 is een mooie maat. Die van mij valt vrij klein. Heeft volgens mij met de lugs te maken

1 like

Ik vond de sbga373 en 375 toen ik ze eens bekeek ook iets forser overkomen dan je van 40mm zou verwachten.

Ps 17,5 is groot zat inderdaad.

Dank voor jullie reacties. Goed om feedback te krijgen van echte kenners.

1 like

Die 44GS kast komt inderdaad groot uit naarmate de kast dikker is. De hi-beat GMT in 44GS is gigantisch, terwijl de quartz juist erg mooi valt. De springdrive zit daar tussenin.

Dit is ook 40mm op 17,5cm pols

14 likes

Welke is dit nu eigenlijk?

1 like

Die ‘vlakbij’ foto’s zijn toch totaal niet realistisch. Op een 17.5cm pols is een 40mm eerder aan de kleine kant. Ik bedoel, mooi passend en elegant maar allesbehalve groot.
Ik heb zelf een pols met die omtrek en terwijl ik dit schrijf kijk ik even naar mijn geliefde SLA017’tje. Mooi, elegant maar absoluut niet groot.

1 like

Jij bent je duiker gewend :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dat is de SBGP005, een 44GS quartz net als die van @hornet maar dan met blauwe sunburst wijzerplaat

Spring Drive en Titanium Zaratsu polish :smiley:
DNA van Grand Seiko

11 likes

Vandaag is de plaat bijna zwart

18 likes

Fijne maat wat mij betreft. Je moet de charme van de Spring Drive waarderen denk ik. Zit zelf vaak weer even naar de secondewijzer te staren. Rustgevend bijna.
Minpuntjes wat mij betreft: wijzerplaat en glas spiegelen flink waardoor ik het moeilijk vind de details goed te bekijken (of een foto te maken…)
En ik vond er snel krasjes op. Niet storend wat mij betreft maar bij andere horloges heb ik minder snel krassen.
Denk niet dat je er spijt van zult hebben. Ik draag hem in ieder geval het meest van mijn horloges

18 likes

Dank voor je review. Zijn de snelle krasjes en alleen AR coating aan de onderzijde van het glas niet de nadelen van veel Grand Seiko’s?

Ik heb er helaas maar 1… al denk ik dat je gelijk hebt.

Ik kan me wel voorstellen dat de glimmende wijzerplaat van de sbga375 een versterkend effect heeft.

Ze krassen niet sneller dan een ander stalen horloge, het doet alleen meer pijn.

Alleen AR aan de binnenkant vind ik een voordeel. Saffier is bijna niet te bekrassen, een AR coating vrij snel. Heb er al meerdere afgepoetst (Breitling en Oris)

4 likes

[quote=“Hornet, post:2442, topic:315209”]
De hi-beat GMT in 44GS is gigantisch
[/quote] MOOI

dankjewel @Hornet :slight_smile:

14 likes

Zijn jouw lugs aan de bovenzijde gepolijst?

Knappe dikkerd

1 like

Het streepje langs de band is geborsteld en de overige vlakken zijn gepolijst. Of bedoel je dat niet?
Het is in ieder geval zoals het uit de fabriek is gekomen, heb er niets aan aangepast.