Ik vind de kastvorm van de nieuwe wel mooi, het hoekige met de vlakken past bij de Grand Seiko ontwerptaal vind ik.
Maar de datum op 4 uur vind ik niet mooi. De kroon op 4 uur gaat nog wel, maar de datum hoort voor mij gewoon op 3 uur. Of op 6 uur. Maar niet op 4 uur of half vijf.
Datum plaatsing is zacht gezegd fugly. De oude GMTâs zijn veel meerâŠzoals het hoort. Maar ik ben dan ook bevooroordeeld. De gele gehad en de zwarte voor teruggekocht.
mooie uitvoering , die daarboven⊠valt me wel op dat bij de nieuwe gmt aan de lugzijde de kast (tussen de lugs) door loopt en bij deze hierboven niet ⊠wat ik mooier vind.
rechte bandaanzet, is opzich wel mooi bij bandwissel ⊠sluit een lerenband ook mooi recht aan
Ja dat kan idd een overweging zijn. Ze hadden trouwens ook wel zoân tof kozijntje om het datumvenster kunnen doen. Zo oogt het als Seiko, zonder Grand
Zelfde reactie behalve datum op 4 kan (liever niet uiteraard) maar die kroon op 4 is een totale deal breaker.
Is ook de reden dat ik langzaam afscheid aan het nemen ben van GS, elk nieuw model komt uit met kroon op 4. #Not-for-me!
laatste x met passen ben ik voor de snowflake gegaan (niet helemaal een vergelijk)
maar de maat van de gmt met 24-uurs ring in 39mm maakt om te dragen eerder kleiner en de snowflake in 41mm in wit juist groter op de pols.
hoop dat de gmt niet te klein oogt , voor mijn gevoel dan
Mbt groter/kleiner ogen/dragen. Valt mij op dat de 44GS kastvorm forser draagt/oogt dan de meer klassieke kastvorm 40mm modellen. Dat is mijn ervaring nu met mijn allereerste 44GS. Een duidelijk verschil om de pols.
Ik had dat ook tijdens het passen.
De GMT 39mm quartz heeft ook zeer korte lugs.
Per saldo vond ik het voor een sportief horloge aan de (te) kleine kant.
De Tudor BB58 is ook 39mm, maar heeft langere lugs en oogt groter.
Er zijn deze week heel veel bijzondere nieuwe modellen bij ons binnengekomen.
Waaronder de zeldzame 24season uitvoeringen en een aantal limited editions!!
Wij gaan stoppen met het Grand Seiko dealerschap:
Vanaf nu bieden we daarom alle modellen met 20% korting aan.